Kodune ringrajahooaeg stardib vähem kui kuu aja pärast auto24ring’il

Kuigi soojakraadidest enam levisid vahepeal jutud igavesest Eestimaa talvest ja nii mõnigi meist kartis, et Jaagup Kreemi meteoroloogilise hittloo sõnad saavad teoks, osutus kõik siiski alusetuks hirmuks. Sest sama kindlalt nagu tulevad tänavatele miniseelikud, on selge, et kodune ringrajahooaeg pole mägede taga. Aprilli viimasel nädalavahetusel leiab aset auto24ring suur ja pidulik avamine ning kaks nädalat hiljem jagatakse Pärnu külje all Audru vallas asuval Euroopa ühel uuemal ringrajal Eesti, Läti, Balti ja Soome meistrivõistluste punkte. Eesti populaarseimat ringrajaklassi BMW 325 on ootamas muutused, kuid need ei puuduta alanud hooaega.

auto24ring avavõistlus 10.-11. mail tõotab tulla põnev, sest uus rada meelitab lisaks vanadele tuttavatele klassidele ka Soome MV kaks klassi. Tõsi, ka nende näol on juba tuttavate klassidega. BMW Extreme klass on endiselt kestvussõidu tunnustega, kui kuni kaheliikmelised meeskonnad on mõlemas sõidus rajal 45 minutit. Toruraamidele ehitatud siluettautode klass Camaro Cup on samuti juba Eestis käinud, kuid nüüd on pisut alla 1200 kilose miinimumkaaluga 5,7 liitrise V8 Chevy mootoriga masinad valmis kihutama ka uuel auto24ringil.

Eesti meistrisarja klassidest on esindatud Noored, Kumho Challenge, Vormel Scandic, Baltic Open ja viimaste aastate Eesti ringraja arvukaima osavõtuga BMW 325 klass. See klass on olnud nii heaks lävepakuks neile, kes autoringraja vastu alles huvi tundmas, kui ka suurepäraseks võimaluseks kogenumatele sõitjatele mitte liiga suuri kulutusi tehes heas konkurentsis võidu sõita. Kuid ajaga koos on BMW 325 klassis oodata muutusi. Olgu kohe ära öeldud, et sellel hooajal ei muutu veel midagi, jutt käib pisut kaugemast tulevikust ja muutused on sellised, mis annavad võimaluse sellele klassile edasi areneda ja samas ka tänaste autodega edasi sõita. BMW 325 klassivanem Priit Kurmiste oli lahkelt nõus meile seletama, mis ja miks on BMW 325 klassi ees ootamas.

„Sellel hooajal ei muutu midagi, kuid järgnevate aastate jooksul on meil eesmärk minna üle BMW E46 keredele ehitatud autodele. Siin aga tahan rõhutada, et need sõitjad, kes soovivad vanema kerega autodega jätkata, saavad seda teha, sest E36 kerega autosid ei keelata ära. Selle aasta lõpuks on loodetavasti juba mõni E46 kerele ehitatud BMW 325 klassi auto testimiseks valmis. Siis saaksime võrrelda uuemat ja vanemat autot. Meie soov ja eesmärk oleks 2014. aastaks kinnitada tehnilised tingimused E46 kerega autodele ja need oleks sellised, et E46 ja E36 kerega autod oleks võrdsed ja saaksid järgmistel aastatel koos sõita,“ räägib Priit Kurmiste.

Ta rõhutab, et keegi ei pea kartma, et neid sunnitakse autosid uutele keredele ümber ehitama. Nagu öeldud, saab E36 kerega masinatega sõita nii kaua, kui see kestab. Asjaolusid arvestades ei pruugi aga E36 keresid enam kauaks jaguda.

„Aeg teeb oma töö ja korralikku E36 keret on juba praegu väga raske leida. Ma pean silmas sellist keret, millest kannataks võidusõiduautot ehitada. Valdav enamus on ikka selliseid keresid, millel tõstuki käpad kipuvad läbi kere tulema. Kui me seda muutust edasi veel lükkaks, siis tekiks vahepeale auk, kus pole enam kedagi millegiga rajale saata. Pealegi maksavad korralikud E46 kered, mida on rohkem, täna juba vähem. Autode ehitus on nii läbi selle kui ka läbi teadmise, kuidas asja teha, odavam. Jalgratas leiutati BMW 325 algusaegadel ära,“ selgitab Priit Kurmiste olukorda. Aastal 2013 on tehnilised tingimused paigas ja tänavu sõidetakse BMW 325 klassis vaid E36 keredega masinatel.

Hooaja avavõistlusele registreerumine on juba alanud. Juhendi, ajakava ja muu infoga saab tutvuda aadressil www.autosport.ee/racereg. Oluline info on see, et kuni EMV esimese etapi eelregistreerimise lõpuni (5. mai 2013 kell 13.00) saab neljale Eestis ehk siis auto24ring’il toimuvale etapile ennast kirja panna soodushinnaga, milleks on neli etappi kokku 600 eurot. Nii teeb see Eestis sõidetavate etappide stardimaksuks 150 eurot. On olemas ka võimalus ette ära maksta kahe etapi eest, siis on etapi hinnaks samuti 150 eurot ja kokku 300 eurot. Sellel juhul peab aga ära määrama, millisel kahel etapil sõidetakse. Kui hooaja vältel tekib sellisel juhul soov rohkem Eesti etappidel osaleda, siis tuleb maksta etapi eest juba ühekordset hinda. Ühekaupa makstes on Eestis sõidetavate etappide stardimaks 220 eurot. Kahel etapil, mis sõidetakse Riias ja Kaunases on stardimaks 220 eurot. Kiire arvutus näitab, et kokkuhoid kohe makstes nelja Eesti etapi pealt on 280 eurot, mis võiks olla näiteks Riia etapi stardimaks ja jääb veel ülegi.

foto: Tarmo Kalmist

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas