Liepaja-Ventspils ralli liider peale avapäeva on Craig Breen, parima eestlasena Siim Plangi kuuendal kohal (VIDEO)

Täna startis Lätis Liepajast Euroopa autoralli meistrivõistluste teine etapp, mille raames sõidetakse ka kaks esimest Läti autoralli meistrisarja etappi. Kokku sõideti avapäeval pisut üle 40 katsekilomeetri ja vahepealne hirm, et ees ootab sulailma tõttu poriralli, õnneks reaalsuseks ei saanud.

Katseteks olevate teede põhjad olid külmunud ja miinuskraadidesse keeranud ilm tagas selle, et katsetel on nii jääd, lund kui ka külmunud kruusa. Piikrehvidele see kõige sõbralikum ei ole, kuid kindlasti parem kui pehmel teel piikidega sõita. Katsed oli täna tehnilised ja kiired, ning sõideti pimedas, mis nõudis sõitjatelt palju.

Liepaja-Ventspils ralli liider peale avapäeva on eelmise aasta SWRC maailmameister Craig Breen koos kaardilugeja David Moynihan’iga (Peugeot 207 S2000), kes edestavad 6,4 sekundiga Jari Ketomaad ja Kaj Lindströmi (Ford Fiesta RRC). Kolmandal kohal on vanameister Francois Delecour koos Dominique Savignoni’ga (Peugeot 207 S2000). Märkimisväärne on ka see, et viimasel katsel Breenile 2,8 sekundit kaotanud Delecour pidi sellel katsel ühe käega oma ust kinni hoidma, mis igas paremkurvis lahti kippus minema. Kuues käik, üks käsi ukse küljes ja teine roolil.... Liidrile kaotab ta 12,1 sekundit.

Neljandana lõpetas avapäeva Venemaa ekipaaz, viimase Saaremaa ralli võitjad Aleksei Lukjanuk ja Aleksei Arnautov (Mitsubishi Lancer EVO X N4). Seda vaatamata viimase katse kraavis käimisele, kaotust Breenile on 32,7 sekundit. Viiendal kohal on meile tuttavad Leedu sõitjad Vytautas Svedas ja Zilivinas Sakalauskas (Mitsubishi Lancer EVO X), kes kaotavad Breenile 50,8 sekundit.

Kuuendal kohal on peale kolme katset Siim Plangi ja Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer EVO X R4), kellel on kaotust liidritele 59,4 sekundit. Siim tunnistas, et palju aega läks kaduma just pimeduse tõttu.

„Saime kahjuks kinnituse sellele, mida kartsime, ei olnud pimedas seda julgust mida vaja. Ei ole rahul tänase päevaga, liiga palju sekundeid kaotasime. Katsed olid heas olukorras, startisime teisena ja pidamine oli hea. Oma olemuselt meenutavad palju Eesti katseid. Rehvidele oli tänane päev karm, neli rehvi on otsas. Homme tahaks palju paremat hoogu näidata,“ rääkis Siim Plangi.

EM-etapi avapäeva järel on 11. kohal Raul Jeets ja Andrus Toom (Mitsubishi Lancer EVO X), kes kaotavad liidritele 1.26,9.

„Teeolud muutusid palju positiivsemaks kui need olid tutvumise ajal. Pidamine oli väga hea, ei mäletagi, et oleks nii hea pidamisega teel sõitnud. Kahjuks ei suutnud seda täna enda kasuks ära kasutada, varu jäi palju, ilmselt ei uskunud, et nii hästi piik peab. Muus osas on kõik korras, lätlased on näinud kõvasti vaeva selle võistluse nimel. Meie tiim (OT Racing) töötab täiuslikult ja nii on lausa lust sõita. Homme püüame kindlasti paremaid aegu näidata,“ rääkis Jeets autosport.ee veebilehele.

Koos EM-etapiga sõidetakse ka Läti meistrisarja kaks esimest etappi, esimene lõppeb homme õhtul ja teine pühapäeva õhtul. Läti etapil sõitjad stardivad peale EM-etapi omasid, välja arvatud need, kes mõlemad sarja sõidavad. Üks vahe veel – EM-etapil sõidetakse 15 tollise laiema piikrehviga, Läti etapil aga kergema ja kitsama 16 tollise piikrehviga. Väga hästi alustasid rallit Timmu Kõrge ja Erki Pints (Mitsubishi Lancer EVO 9), kes olid enne kolmandat katset N4 klassi ja absoluutarvestuse teisel kohal, Lukjanuki järel, kuid päeva viimasel katsel möödusid neist Janis Vorobjovs ja Guntars Zicans. N4 liider on peale avapäeva Lukjanuk, teine Vorobjovs (+2,5) ja kolmas Kõrge (+12,5).

„Väga positiivne algus rallile, olime kenasti teisel kohal. Kolmandaks katseks oli aga rehv üsna kulunud ja pidamist polnud, sealt tuli vähe kaotust peale. Muus osas kõik korras, ootame huviga homset võistluspäeva,“ oli Timmu Kõrge kommentaar.

Plangi on Läti etapi absoluudi kuues ja klassi R4 teine, Jeets on N4 klassi viies, kaotades Lukjanukile 54,2 sekundit. N4 klassi kuuendal kohal om Rainer Aus ja Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer EVO 9), kellel kaotust Lukjanukile 1.10,7.

„Ei saanud täna seda õiget rütmi, samuti ei saanud ka legendi päris hästi kirja. Annab tunda, et viimane ralli oli oktoobris Saaremaal. Kompasime ja otsisime, nii võib päeva kokku võtta. Tagant tulles oli ikka kõvasti kruusa välja sõidetud ja pidamine varieerus. Kolmandal katsel käisime korra väljas ka, kuid ei miskit hullu, eks homme peab paremini üritama. Kuid eks see ole meile rohkem treening Eesti esimeseks etapiks Võrumaa,“ rääkis Rainer Aus.

Mait Maarend ja Mihkel Kapp (Mitsubishi Lancer EVO X) on N4 klassi 13 kohal.

Vaata Liepaja-Ventspils ralli Qualifying Stage videot 

Laupäeval sõidetakse Liepaja-Ventspils rallil kuus kiirustkatset, esimesele katsele stardib esimene auto kell 10.20

SS 4 LDz Cargo 2 18,79 km 02.02.2013 10:20

SS 5 Volkswagen 2 16,89 km 02.02.2013 10:55

SS 6 Neste Oil 1 21,32 km 02.02.2013 11:55

SS 7 Ventbunkers 1 10,46 km 02.02.2013 15:20

SS 8 Neste Oil 2 21,32 km 02.02.2013 15:55

SSS 9 Ventspils Kalns 1 2,50 km 02.02.2013 17:20

fotol Craig Breen ja David Moynihan, foto autor Ray Põder

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas