Liepaja-Ventspils ralli liidriks tõusis Jari Ketomaa, Plangi läheb viimasele päevale vastu seitsmendalt kohalt (VIDEO)

Laupäeval sõideti kuus kiiruskatset, mis oma loomult olid väga kiired, keskmine kiirus ulatus mõnel katsel pea 126 kilomeetrini tunnis. Päeva lõpetas publikukatse ja päeva lõpetasid liidritena Jari Ketomaa ja Kaj Lindström (Ford Fiesta RRC), kes lükkasid teiseks täna 23-aastaseks saanud Craig Breeni ja tema kaardilugeja David Moynihan’i (Peugeot 207 S2000). Parima Eesti meeskonna au on endiselt Siim Plangil ja Marek Sarapuul (Mitsubishi Lancer EVO X R4), kes on seitsmendal kohal. Lisaks Plangile, kes sõidab nii Euroopa MV etappi kui Läti meistrisarja etappe, on Läti sarjas väga heas hoos Timmu Kõrge ja Erki Pints (Mitsubishi Lancer EVO 9). Rainer Aus ja Simo Koskinen pidid ralli täna pooleli jätma, kuid plaanivad homme jätkata.

Ketomaa haaras liidrikoha enne lõunast hooldust sõidetud kuuendal katsel ja hakkas edu tasapisi suurendama, päeva lõpuks oli see tema kasuks 12,1 sekundit. Breen on hetkel oma teise kohaga vägagi rahul, kuna ütles, et ei osanud lootagi, et suudab rallit juhtida. Kolmandaks sõitsid ennast väga hea esitusega Aleksei Lukjanuk ja Aleksei Arnautov (Mitsubishi Lancer EVO X N4). Mehed suutsid oma N4 klassi auto eelised kiiretel katsetel ära realiseerida, Lukjanuki sõnul oli neil mõnel katsel kiirust üle 200 km/h. Neljandaks tõugati Francois Delecour koos Dominique Savignoni’ga (Peugeot 207 S2000). Lukjanuk kaotab liidrile 1.03,4 ja Delecour 1.17,4.

Siim Plangi ja Marek Sarapuu mureks olid hommikusel kolmel katsel, eriti just viimasel rehvide olukord, vahepeal kaheksandaks langenud Plangi suutis siiski päeva teises pooles Raimonds Kisielsi ja Arnis Ronise (Mini JCW S2000) selja taha jätta ja kaotavad seitsmendal kohal olles liidrile 2.36,9.

„Täna oli esimese ringi lõpuks meil rehv ikka päris otsas. Plaanisime küll enne kuuendat katset vahetada, kuid ei saanud veerand tundi tungrauda korralikult toimima, mingi jama oli seal. Ja siis oligi see katse ikka üsna katastroof. Peale hooldust oli juba teine tera, seitsmendal katsel oli kaks üsna korralikku momenti ja meil oli õnne et jäime rajale. Eelviimasel katsel saime neljanda aja kuid Lukjanuki kiirus on hetkel meie võrreldes ikka klass omaette. Homme on taas kiired katsed ja anname endast parima,“ rääkis Plangi.

Sarnaselt EM-etapi avapäevale on ralli teise päeva järel 11. kohal Raul Jeets ja Andrus Toom (Mitsubishi Lancer EVO X), kes kaotavad liidritele 4.59,9. Pisut kui poolteist minutit sellest tuli tänase päeva eelviimaselt katselt, kus neil purunes rehv. Sõita oli jäänud vähe ja otsustati, et katsel rehvi ei vaheta. Finišisse jõuti velje peal ja see kustutas paraku lootused üldarvestuses TOP 10 hulka sõita, mis oli algne plaan. Kuid üks päev on veel jäänud ja see plaan on Jeetsi sõnul endiselt jõus. Tõsi, nüüd on seda raskem teostada, sest kümnendal kohal olev Aivis Egle on 1.17 kaugusel.

TEISE VÕISTLUSPÄEVA VIDEO

Läti meistrivõistlustel lõppes tänase päevaga esimene etapp, homme sõidetakse teine etapp. N4 klassis ja absoluudis oli esimese etapi parim Lukjanuk, edestades pooleteise minutiga Plangit. N4 klassis said Lukjanuki järel teise koha Timmu Kõrge ja Erki Pints (Mitsubishi Lancer EVO 9), kes kaotasid Lukjanukile 1.51,1. Jeets ja Toom olid N4 klassis neljandad ja Mait Maarend ning Mihkel Kapp (Mitsubishi Lancer EVO X) kaheksandad. Rainer Aus ja Simo Koskinen pidid ralli pooleli jätma viiendal katsel, põhjuseks hävinenud rehvid.

„Rehvid (2tk) ise on terved, kui nii pealmine kiht kui protektor on lihtsalt maha tulnud, ei oskagi sellel mingit seletust anda. Eks õhtul uurime Michelini meeste käest. Homme oleme taas rajal,“ kommenteeris olukorda Rainer Aus.

Raja äärde jäi ka Janis Vorobjobs, kelle katkestamise põhjuseks oli välja toodud katkine ratas.

Pühapäeval sõidetakse Liepaja-Ventspils rallil kuus katset, kogupikkusega 105,76 kilomeetrit.

Live tulemused: http://www.fiaerc.com/events/live/id/2

Läti MV tulemused: http://lrc.lv

Reedesest ja tänasest päevast saab televisiooni vahendusel näha ka kokkuvõtteid. eede ja laupäeva kokkuvõte on eetris pühapäeva esimestel tundidel, kell 03.25, pühapäeva kokkuvõte on aga TV6 eetris esmpaspäeva esimestel tundidel kell 02.45. Eurospordis on samad kokkuvõtted inglise keeles vastavalt pühapäeval kell 00.30 ja esmaspäeval kell 00.30. Kuna aga mõlemad Eurospordi kokkuvõtted lähevad eetrisse peale snookeri live ülekannet, siis on põhjust karta, et need ajad päris paika ei pea.

fotol Siim Plangi ja Marek Sarapuu, autor: Ray Põder

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas