Roland Murakas peale Arctic Lapland Rally avapäeva eestlastest parimal kohal

• Eestlastest parimal kohal Roland Murakas

• Stardis Ferrari, Porsche ja Pablo Picasso poeg

Täna algas Soomes, Rovaniemi ümbruses järjekordne Arctic Lapland Rally, mis on järjekorras juba 48. Ralli on tuntud oma erilise atmosfääri, pikkade tundras kulgevate katsete ja ka krõbeda külma tõttu. Tänavu on kraadid mõistlikud, küll on seal olnud ralli ajal külma 30-40 kraadi ümber. Ka sellel aastal on stardis Eesti meeskonnad ja avapäeva järel hoiavad tugevat üheksandat kohta Roland Murakas ja Kalle Adler (Mitsubishi Lancer EVO 9), kes kaotavad liider Andreas Mikkelsenile 4.19,6.

Avapäeval sõideti viis kiiruskatset, kuid kilometraaži tuli kokku 99,47. Tänased kaks pikimat katset olid 29,89 ja 38 kilomeetrit. Roland Murakas ja Kalle Adler olid teist katset kuuendal kohal, kuid kukkusid järgmisel katsel üheksandaks , kus nad ka päeva lõpetasid.

„Päev on olnud hea, kolmandal katsel kadusid meie ees startinud autol lisatuled ära ja ta jäi meile pisut ette ning sinna kadus aega. Muidu kõik okei,“ kommenteeris Roland Murakas autosport.ee veebilehele avapäeva sündmusi Arctic Lapland Rally’il.

Raul Jeets ja Andrus Toom, kes tänavu sõidavad Mitsubishi Lancer EVO X masinaga O.T. Racing ehk siis Oti Ralliklubi värvides, lõpetasid päeva neljaveoliste autode 25. kohal. Aega kadus teisel ja neljandal katsel, kolmandal katsel näitasid Jeets ja Toom neljaveoliste kümnendat aega.

„Väga äge ralli, meil endal on olnud siin asjad nii, et kolmest korralikust katsest (kaks katset olid lühikesed publikukatsed) ühel saime hea aja kirja, kui olime kümnendad. Teisel katsel tegime pisut enne finišit spinni ja läksime valli otsa. Oma 40 sekundit kulus sinna aega. Järgmine katse tuli juba hästi, olime kümnendad. Neljandal katsel oli üleval väga palju lumetolmu ja see saatuslikuks saigi, ühest mahapöördest lasime pikaks ja õnnetuseks valli otsa kinni. Kuna siin katsete ääres väga palju pealtvaatajaid ei ole, siis oleksime ilmselt sinna jäänud. Selle koha peal oli õnneks miski 10 saanimeest, kes meid sõna otseses mõttes välja tõstsid. Suured tänud neile, ilma nendeta oleks ilmselt seal pikalt aega veetnud. Kuid oma viis minutit kulus sinna ikka ära. Samas, kogemust uue autoga oleme siit saanud juba palju, tiim töötab suurepäraselt ja tunne on hea,“ kommenteeris oma tänaseid sündmusi autosport.ee veebilehele esmakordselt Rovaniemis startinud Raul Jeets.

Eelmisel aastal 12 koha saanud Harju KEK Rallyteam värvides sõitvad Timmu Kõrge ja Erki Pints (Mitsubishi Lancer EVO 9) pidid aga avapäeva katkestama, kui sõitsid kolmandal katsel välja, õnnetuseks oli seal lisaks vallile ka kraav ja nii ei saadud enam autot kätte. Enne katkestamist olid nad 14. kohal. Laupäeval on aga mehed uuesti stardis.

Esiveolise Citroen C2 masinaga sõitvad Rainer Rohtmets ja Rivo Hell (Printsport) lõpetasid avapäeva oma klassi 2WD-R üheksandal kohal, klassiliider Joonas Lindroosile kaotatakse 4.50,5.

Arctic Lapland Rally liidrid on Andreas Mikkelsen ja Mikko Markkula (Škoda Fabia S2000). Mikkelsen lihvib Lapimaal oma uue kaardilugejaga inglise keelset legendi ja nad edestavad Juha Salot ja Marko Salmineni (Mitsubishi Lancer EVO X )30,5 sekundiga. Kolmandal kohal olev Joni Nikko kaotab liidrile juba kaks minutit.

Arctic Lapland rallil saab näha sõitmas näiteks selliseid masinaid nagu Ferrari 308 GTB ja Porsche 911, mis osalevad Historic autode arvestuses. Nimekatest osalejatest puudu ei tule, kuulsa kunstniku Pablo Picasso poeg Claude Picasso, kes samuti Historic autode sõber, on sel korral soomlastelt rentinud Mitsubishi Lancer EVO X. Kahjuks jäi tal tänane päev pooleli kolmandal katsel tehnilise rikke tõttu.

Laupäeval sõidetakse viis katset kogupikkusega 143,85 kilomeetrit, mille sisse mahub ka maiuspala, 48 kilomeetrine katse.

Live tulemused: http://tulossivu.autourheilu.fi/4R13/01/5/

fotol Andreas Mikkelsen ja Mikko Markkula, autor: Printsport

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas