Sander Pärn – Ken Järveoja stardivad Junior WRC avavõistlusel Portugalis

Käesoleval nädalal sõidetakse Portugalis 2013.a autoralli maailmameistrivõistluste neljas etapp. Junior WRC sari, mis sel aastal koosneb kuuest võistlusest, pakub tänavu erilist huvi ka Eesti autospordisõpradele. Nimelt asuvad Ford Fiesta R2 autol võistlustulle Sander Pärn – Ken Järveoja.

Junior WRC sari on läbi aastate kandnud küll erinevat nime, kuid esirattaveoliste autodega on selles sarjas sõidetud sarja loomishetkest alates. Läbi aastate on Eesti lippu kõrgel hoidnud nii Urmo Aava, Aigar Pärs ja ka Jaan Mölder Jun. Märkimist väärib ka asjaolu, et 2007. a, kui sarjas osales Aigar Pärs, oli toona tema kaardilugejaks täna Sander Pärna kõrval istuv Ken Järveoja. „See oli väga hea kogemus, mis ma selles sarjas osalenuna sain ja mõnevõrra on kindlasti nüüd lihtsam võistlustulle astuda,“ rääkis Järveoja.

Kokku on Sanderil ja Kenil sel aastal Junior WRC sarjas konkurente üheksa võistlusauto jagu. Kiireimateks neist peab Sander esialgu kõiki. „Me ei ole nendega varem võidu sõitnud ning seepärast ei oska kedagi eraldi esile tõsta. Pärast esimest rallit oleme selles vallas juba kindlasti targemad. Selge on aga see, et midagi lihtsat ees ootamas ei ole, sest kõik tahavad võita ja keegi niisama sekundeid kinkima ei hakka,“ selgitas Pärn.

Hooaja plaanidest rääkides ei tee Pärn saladust, et sihid on seatud kõrged. „Kui vaadata hooaja peale tervikuna, siis eesmärk on teha tugev resultaat. Selleks aga, et see õnnestuks, peab igal rallil saavutama hea tulemuse,“ rääkis Pärn. Tallinna Ülikoolis kehakultuuri õppiv 21. a noormees lisas, et kuigi resultaat on nende jaoks väga oluline, on samuti tähtis näidata head kiirust. „Ilma kiiruseta rallisid ei võideta, seega peame leidma tasakaalu teelpüsimise ja hea tempo vahel, mis kokkuvõttes tugevaks resultaadiks tuleb vormistada,“ selgitas Pärn.

Kuna Portugali ralli on tuntud raskete teede ja suurte kivide poolest, siis tuleb seda arvestades paika panna ka võistluse strateegia. „Tegime paari nädala eest Lõuna-Eestis ka korraliku testi samasuguse Ford Fiesta võistlusautoga, millega asume starti Portugalis. Testi käigus läbisime paarsada kilomeetrit. Kõik ikka selleks, et oleksime autoga sina peal ja et mingeid üllatusi ei tuleks,“ rääkis Pärn.

Portugali ralli alguses suuri riske minema ei võeta. „Vaatame, millised ajad esimestelt katsetelt tulema hakkavad ja selle järgi püüame kiirust sättida. Portugalis on lihtne eksida ja nii teeserva jääda. Seda me endale aga lubada ei saa, sest iga võistlus on väga oluline,“ arutles Sander.

Pärn – Järveoja esirattaveoline Ford Fiesta R2 võistlusauto, mis on ettevalmistatud M-Spordi Poola harukontoris, hakkab tänavu olema Eesti lipu värvides. „Lõuna-Portugali mägisel maastikul on fännidel kindlasti kaunis vaatepilt sini-must-valget ralliautot võistlusolukorras mööda tuhisemas näha,“ rääkis Pärn.

Tänavune Portugali MM ralli saab alguse neljapäeva hommikul testikatsega, misjärel toimub sama päeva õhtul ralli pidulik avamine. Pärast kahte tihedat võistluspäeva lõpetavad Junior WRC sarjas osalejad oma ralli laupäeva õhtul.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas