Sander Pärn ja Ken Järveoja lõpetasid Portugali ralli JWRC punktikohal, ralli üldvõit Sebastien Ogierile

Eile sõideti Portugali MM ralli teine võistluspäev. Junior WRC klassis kaasa tegevad Sander Pärn – Ken Järveoja suutsid teisel päeval vigu vältida ja võistlusauto finishisse tuua. Mäletatavasti pidid nad ralli esimesel päeval esimesel katsel sõidu pooleli jätma, kui lõikasid ühte kurvi liiga sisse ja sõitsid ratta alt. See tähendas, et laupäeval starditi superralli reelglietga. Kui ralli algas esimesel Sandrile ja Kennile õnnetult, siis teine võistluspäev oli parem. Eile sõideti Lõuna – Portugali mägistel teedel kokku 6 lisakatset, mis tegi kokku 160 kilomeetrit. Esirattaveolisele Ford Fiesta R2 võistlusautole on see märkimisväärseks katsumuseks. „Täna pärast rallit võin õelda, et eilne eksimus muutis tänast sõitu veelgi keerulisemaks,“ rääkis Pärn.

Eile ralli 2, ehk siis superralli reegli alusel uuesti startinud Pärn – järveoja näitasid laupäevastel katsetel kümnendat, kaheksandat ja kahel korral seitsmendat ja viiendat aega Junior WRC arvestuses. „Kui nüüd sõitu analüüsima hakata, siis olime palju aeglasemad, kui ise enne võidusõitu arvasime olevat,“ märkis Pärn. Noormees lisas, et põhjuseid selleks on mitmeid: „Lühike ettevalmistusaeg jättis sõidule oma jälje. Alles pärast tänaseid katseid võin õelda, et neljarattaveoliselt autolt esiveolisele tagasiminek on tegelikult palju raskem kui see esmapilgul tunduva võib,“ arutles Sander.

Viimati sõitsid Pärn – Järveoja esirattaveolise autoga 2010.aastal. Vahepealne võistluspaus kaherattaveolise autoga on olnud kahe aasta pikkune ja enam ei ole kõik nii meeles, nagu siis kui aktiivselt sai sellise autoga sõidetud. „Fiesta on ju tegelikult absoluutselt teistsugune auto kui seda on näiteks N-rühma Subaru või Mitsubishi, millega ma viimasel ajal olen sõitnud. Seega Fiestaga õiget sõidutunnet leida oli väga raske“ märkis Pärn. Noormees lisas, et sõiduvõtteid tuli meelde tuletada ja ümberharjumine võttis oma aja. Eestis toimunud testist väga palju kasu kahjuks ei olnud.

Kahjuks jättis aga eilne katkestamine oma jälje ja seda raskem oli täna sõita. Lisaks segas katsetel rütmi ka legendi ebatäpsus, mida sõidu ajal parandada tuli.

Järgmine Junior WRC etapp toimub Kreekas. „Selge on, see, et peame Kreekaks korralikult testima ja leidma selleks ka võimalikud sarnased olud. Kui suudame asju teha plaanipäraselt ja autoga veelgi rohkem kilomeetreid koguda, olen kindel, et oleme võimelised näitama palju paremat kiirust ja resultaati kui seda tegime siin Portugalis,“ ütles Pärn.

Kokkuvõttes lõpetasid Pärn – Järveoja Junior WRC arvestuses kaheksanda kohaga. „Tõime antud olukorrast parima võimaliku tulemuse ning tetoenisime oma esimesed punktid selles sarjas. Küll aga tasub mainida, et oma sõitu hinnates võin kinnitada, et katsevõitude püüdmine ei oleks olnud reaalne, sest sellisel juhul oleks eksimus olnud kiire tulema,“ võttis Pärn Portugali ralli kokku.

Ford Fiesta R2 autodega sõidetava JWRC sarja esimese etapivõidu võtsid Pontus Tidemand ja Ola Floene, teised Suarez ja Carrera ning kolmandad Lemez ja Lopez.

Portugali ralli absoluutarvestuses lõpetasid päeva liidritena Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia (VW Polo WRC), kuid täna hommiku esimesel katsel oli said kaks VW meeskonda tagasilöögi. Liider Ogieri autol olid siduriprobleemid ja teisel kohal olnud Jari-Matti Latvalal samuti ülekandeprobleemid, Latvala kukkus kolmandale kohale, Mikko Hirvoneni (Citroen DS3 WRC) järele. Poole tunni pikkuses hoolduses enne kahte viimast katset vahetati mõlemal Volkswagenil vajalikud osad (Latvala autol näiteks käigukast) ja mehed pääsesid rajale tagasi korras masinatega. Kahel viimasel katsel suuri muutusi ei olnud, Ogier ja Ingrassia võitsid Portugali MM-ralli, edestades pea minutiga Hirvoneni ja Lehtineni, kolmandad olid nelja minutilise kaotusega Latvala ja Anttila. 

foto: Timo Anis

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas