Tänavusel Nürburgringi 24 tunni sõidul näeb ka eestlasi kihutamas

Tõepoolest, nii see saab juhtuma, sest ringrajaringkondades teada-tuntud mehed Keijo Kaasik, Peep Pihotalo, Roul Liidemann ja Erki Koldits on selle nimel tööd teinud juba alates eelmisest aastast. Nimelt ei pääse sarnaselt paljudele teistele kuulsatele võidusõitudele ka Nürburgringi 24 tunni sõidule peale päris niisama, et paned nime kirja ja lähed kohale. Üheks võimaluseks ennast korraldajate silmis tõestada on osalemine VLN sarja sõitudel Nürburgringil. Kui oled kolm sõitu lõpetanud, siis oled nö kvalifitseerunud. Kui aga kaks sõitu lõpetanud, siis pead veel kaasa tegema treeningpäeva enne põhivõistlust. Eesti mehed, kes rajal pisut üle 200 hobujõulise BMW 325 autoga, on tänaseks finišeerinud kolmest sõidust kahel. Värskeim tulemus pärineb eelmisest nädalavahetusest, kui mehed said oma klassi, SP4 (2000ccm-2500ccm) kolmanda koha.

Eelmisel aastal sõitsid eestlased esmalt juulikuus Grenzlandrennen nimelisel võistlusel, mis katkestati. Teisel katsel augusti lõpul sõidetud Barbarossapreis nimelisel võidusõidul said mehed üldarvestuses finišilipu 105 meeskonnana. Kuid algus oli tehtud ja teekond 19. mai õhtul startivale tänavusele Nürburgringi 24 tunni sõidule jätkus sellel aastal.

Möödunud pühapäeval startis DMV nelja tunni sõidule, mis oli VLN sarja etapp, üle 200 auto ja 500 osaleja kokku 30 riigist. VLN sari, mida võib meile arusaadavalt nimetada Nürburgringi kestvussõidu meistrisarjaks, sõidetakse kümneetapilisena Nürburgring Nordschleife’l. Sari on pika ajalooga, esimene kord sõideti aastal 1977. Sõitjaid on väga erinevaid, alustades asjaarmastajatest lihtsamate masinatega ja lõpetades professionaalsete võidusõitjatega ja tehnikaga, millega on kihutatud nii DTM, GT kui Le Mans sarjades. Rajal on seega meeletu liiklus ja väga palju erineva tasemega sõitjaid ning erinevaid autosid.

Eestlaste jaoks oli see hea nädalavahetus, sõideti kindla peale. Kui finišis selgus, et vahe oma klassi teise koha saanud meeskonnaga jäi napilt üle minuti, tõdes meeskonna üks sõitjatest, Keijo Kaasik, et siis mõtlesid küll, et oleks võinud ju... Kuid kuna eesmärk on siiski Nürburgringi 24 tunni sõit, siis liigseid riske ei võetud. 200 autost jõudis finišisse 131 autot ja väga paljud katkestasid just avariide tõttu.

Kui rääkida võitjatest, siis üldvõidu sai BMW Team Schubert, kus sõitsid sellised tuntud mehed nagu Dirk Müller, Jörg Müller ja Augusto Farfus, autoks neil BMW Z4 GT3. Teise koha sai Timbuli Racing koosseisus Jaap van Lagen ja Christopher Brück, nende autoks Porsche 911 GT3 R. Kolmas koht BMW Team Schubert teisele meeskonnale koosseisus Claudia Hürtgen, Martin Tomczyk ja Jens Klingman (BMW Z4 GT3).

Eesti meeskonnal Keijo Kaasik, Peep Pihotalo, Roul Liidemann ja Erki Koldits on tänaseks kõik valmis mais sõidetavaks Nürburgringi 24 tunni sõiduks, meeskond on üles antud, kahe VLN sarja sõidu finišiga on pääs lubatud maale sisuliselt tagatud. Kahe nädala pärast, 27. aprillil stardivad nad ka teisele selle aasta VLN sarja etapile, et enda veel viimast lihvi endale ja masinale. Kui selle sõidu mehed lõpetavad, siis on neil pääs ilma treeningpäevata Nürburgringi 24 tunni sõidule tagatud. Leppisime Keijoga kokku, et pärast seda võidusõitu räägime selle raske katsumuse teemal pikemalt, kuidas ettevalmistus on käinud, mida veel taha saab ja on vaja teha. Seniks aga meestele nael kummi!

Vaata eelmisel nädalavahetusel sõidetud VLN sarja esimese etapi kokkuvõtet

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas