Teisel auto24ringil toimunud Eesti rallikrossi meistrivõistluste etapil võitsid favoriidid

Audrus auto24ringi rallikrossirajal peetud Olerex Eesti meistrivõistluste neljandal etapil saavutasid esikohad taas peafavoriitideks peetud Sten Oja, Arvo Kask, Kalmer Vaht ja Casper Eerikson. Pärnu külje all asuv ringrada oli sel hooajal esimene, kuhu võistlema tuldi juba teist korda. Kui viimati oli tegemist kõigile võistlejatele uue rajaga, siis nüüdseks peaks see pea kõigile juba tuttav olema, mis omakorda tähendab suuremate riskide võtmisi. Just nimelt erinevate avariide nahka läks mitmete võistlejate sooritus.

SuperCar klass nõudis oma esimese „ohvri“ juba eelsõitudes, kui senini sarjas teist kohta hoidev Mait Pikkof (Mitsubishi EVO) raja kiireimale lõigule järgnevas mahapidurduses veidi eksis ja betooni sõitis. Kuigi mees toimetati kiirabiautosse, siis õnneks peale purunenud auto tõsisemaid vigastusi ei olnud. Samas klassis suutsid veel kokku põrgata ka teise koha saavutanud Ranno Bundsen (Mitsubishi EVO) ja neljandaks jäänud Otto Täht (Mitsubishi EVO). Taaskord võitis kogenuim võistleja – Sten Oja (Mitsubishi EVO), kel ise saavutatut kommenteerides jätkus taas kiidusõnu meeskonnale. „Eelmisest korrast oli meil seade olemas, kuna ilm oli veidi külmem, siis keerasime auto veidi pehmemaks ja läksime peale. Teises eelsõidus purunes kahjuks rehv ja pidin seal katkestama, kuid esimese ja kolmanda vooru võidud kindlustasid hea stardipositsiooni finaaliks. Algul konkurendid ka näitasid end peeglitest, aga sain eest ära ja omasse sõidurütmi.“

Enim põnevust pakkus ehk taas Super1600 klass, kus peamine duell peeti maha Arvo Kase (VW Golf) ja lõpuks auto korralikult käima saanud Janno Liguri (Škoda Fabia) vahel. Arvol aga on võistluskilomeetreid sel hooajal hulka rohkem kogunenud ja auto igati käpas, seega ei piisanud ka Janno suurimatest pingutustest. Lõpuks „parkis“ Ligur oma auto ka rehvivalli, mida tabades lõhkus pooltelje. Arvo Kask: „Võistlusega võib taas rahule jääda. Teist korda siin Audrus sõites olen rajaga harjunud ja tean, kus võidan konkurente. Suutsin katta eelsõitudes ja finaalis nii Jannot kui Jaan Pettaid ja nii see võit tuligi.“ Teise koha sai Priit Rebane (Lada Samara) ja kolmanda Jaan Pettai (Lada Samara). Esiveolistega koos sõitnud Junior1600 klassis võidutses Casper Eerikson Seat Ibizal.

Tagaveoliste klass üllatas taas uue võistlejaga, kelleks sel korral Rauno Rappu (Lada 2106). Kuid võitis siiski Kalmer Vaht (Lada 2101), kes enda peamiseks konkurendiks pidas Andrus Karu (Lada VFTS). Neil oli ka omavahel tegemist terve päeva, kuid kahjuks tabas Andrus jokker-ringil üht rajapiirdeks olnud veetünni ja lõhkus roolimehhanismi. Auto rattaid jäid vaatama vaid ühte suunda ja enam võistlust jätkata polnud võimalik. Seega teine koht läks Siim Sündemale (BMW 318) ja kolmas eelmise etapi uustulnuk Martti Mändile (Lada 2105).

Järgmine etapp toimub enamikele tuttaval Võrumaal Misso rajal juba 13. juulil.

Fotol Sten Oja, foto autor Henri Kalmist

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas