Autoralli Euroopa meistrivõistlused (ERC) jätkuvad eeloleval nädalavahetusel Ungari kruusateedel. Hooaja teine etapp toob starti 65 võistluspaari, kellel tuleb kolme võistluspäeva jooksul läbida 13 kiiruskatset ja 190,91 katsekilomeetrit.
Kuigi Ungari ralli ajalugu ulatub aastasse 1984, siis ERC punktidele heideldi seal esimest korda alles 2019. aastal Kui neljal korral sõideti võistlus kirde Ungaris, Nyíregyháza piirkonna asfaldil, siis möödunud aastal liikus ralli Ungari ühe vanima asula Veszprémi piirkonda, kus pinnas vahetus kruusaks. ERC aastate edukaim piloot on madjarite teedel olnud kahe võiduga Mads Østberg, kes on stardis ka tänavu ja kellel Citroën C3 Rally2 kõrval on taas istumas Torstein Eriksen, kellega nad Ungaris 2021. aastal võitsid. Eesti rallisõpradele hästi tuntud norralaste võistlusnumbriks on 4.
Numbri all 1 saavad sel aastal stardi soomlased Roope Korhonen / Anssi Viinikka (Toyota GR Yaris Rally2), kellele on see heaks ettevalmistuseks Portugali MM-ralliks. Möödunud aastal Ungaris karjääri esimese ERC võidu võtnud Simone Tempestini / Sergiu Itu (Škoda Fabia RS Rally2) saavad sel korral avapäeval rajale kümnendana.
Junior ERC klassis stardis kolm Eesti võistluspaari
Junior ERC klassis on hooaja teisele võistlusele registreerunud 21 võistluspaari, kellest kolm on Eestist. Hooaja avaetapil Hispaanias kolmandana lõpetanud Jaspar Vaher / Sander Pruul on kahe ralli vahel vahetanud autot ja istuvad nüüd rallimaailma värskeimas toodangus – Lancia Ypsilon Rally4 HF. Team Estonia Autosport liige Vaher sai autoga esimest korda võistlustingimustes sõita möödunud nädalavahetusel Itaalias toimunud Rallye Elbal, kuid kahjuks jäi neljandal kiiruskatselt sõit tehnilistel põhjustel pooleli.
Möödunud aastal näitasid Vaher / Pruul Ungaris sõidetud ERC etapil väga head kiirust ja lõpetasid teisel kohal, kusjuures kuuenda kiiruskatse eel juhtisid eestlased Junior ERC arvestust ligi 20 sekundilise eduga, kuid lõhkusid siis rehvi.
„Suures pildis tundub, et tuleb sarnane ralli eelmise aastaga. Osad katsetest kattuvad ja tundub, et ka ilm tuleb sarnane, kui välja arvata veidi madalam temperatuur, mis on meie jaoks isegi hea. Nagu eelmisel aastal selgeks sai, siis tuleb kindlasti väga keeruline ralli nii autode, rehvide, kui ka sõitjate jaoks, sest teed on eriti väikeste autode jaoks väga keerulised. Nagu eelmine aasta tõestas, siis puhta kiirusega pole seal midagi peale hakata ja pigem on oluline rehvide säästmine ning auto hoidmine. Proovime seda võimalikult hästi teha ja endast parima anda. Eesmärgiks on teha võimalikult hea esitus. Uue autoga olen kruusal läbinud vähe kilomeetreid ja seadet veel päris paika pole enda jaoks saanud, kuid meil on ralli eel veel test, kus loodan asjad paremaks saada, et siis juba hea tundega Ungaris rallile peale minna,“ sõnas Vaher hooaja teise ERC etapi eel.
Sarnaselt kaasmaalastega teevad hooaja teise stardi ka Mark-Egert Tiits / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally4), kes lõpetasid hooaja avaetapi 14. kohal. Kui asfalt oli 22-aastasele Team Estonia Autosport liikmele Tiitsile uus kogemus, siis nüüd ootab ees palju tuttavam pinnas, kus ka eesmärgid kõrgemad. Tiits näitas möödunud aastal ERC sarjas sõidetud Läti ja Rootsi kruusarallidel korraliku tempot ja lõpetas lõunanaabrite juures sõidetud võistluse juunioride arvestuse neljandal kohal.
„Ungari rallile läheme positiivsete mõtetega. Hiljutine testipäev andis meile väga hea enesetunde ning saime kruusaga taas hea kontakti. Oleme arvestanud, et ees ootab väga raske ralli – olukorrad võivad muutuda hetkega ja ootamatusi tuleb kindlasti ette. Seetõttu on oluline sõita targalt ja läbimõeldult. Meie eesmärk on lõpetada Junior ERC arvestuses esiviisikus. Pärast rajaga tutvumist on meil parem arusaam oludest, kuid juba praegu on selge, et lihtne see ralli olema ei saa. Oleme valmis andma endast parima,“ sõnas Tiits Ungari etapi eel.
Kolmanda Eesti piloodina tuleb Ungaris starti 19-aastane Kevin Lempu, keda on ees ootamas ERC sarja debüüt. Möödunud aasta Estonian Junior Challenge teise mehe Ford Fiesta Rally4 auto kõrvalistmel võtab esimest korda ühiseks koostööks koha sisse Fredi Kostikov.
Lisaks eelpool nimetatud eestlastele on ERC3 klassis starti tulemas Esmar-Arnold Unt, kelle Ford Fiesta Rally3 auto kõrvalistmel on neljandat korda istumas rumeenlanna Denisa-Alexia Parteni. Kui Partenit on ERC sarjas ees ootamas viies start, siis Unit esimene. ERC3 klassis on Eesti / Rumeenia ekipaažile konkurentsi pakkumas 12 võistluspaari.
9.-11. maini sõidetava Ungari ralli avakatsele antakse start reede õhtul 19.05. Kõiki katseid on otsepildis võimalik näha Rally TV ja Go3 Sport kanalite vahendusel.