FIA korrastab rallisüsteemi

Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) Mootorispordinõukogu kiitis reedesel istungil heaks mitmed muutused, mille eesmärk on rallisüsteemi korrastamine. Muutused rakenduvad 2022. aastast.

Muutuste mõte on ka selles, et autode kategooriate nimetused klapiksid meistrivõistluste klasside nimedega – näiteks, et Rally2 autodega sõidetakse WRC2 arvestuses – ning ralli Euroopa meistrivõistluste positsiooni tugevdamine nii MM-i n-ö eelsarjana kui eesmärgina omaette.

WRC2 ja WRC3 sarjades (sõidetakse vastavalt Rally2 ja Rally3 autodega) antakse punkte kahes arvestuses: avatud meistrivõistlused (Open Championship) ja juuniorid. WRC2-s saavad juunioride arvestuses osaleda alla 30-aastased sõitjad WRC3-s alla 29-aastased.

Euroopa meistrivõistluste ERC3 arvestuses Rally3 autodele on samuti avatud meistrivõistlused ja juunioride meistrivõistlused alla 28-aastastele sõitjatele. ERC4 arvestuses (Rally4 ja Rally5 autod) on jagunemine sama, kuid juuniorid on alla 27-aastased.

Rally4 ja Rally5 autodele MM-il punktiarvestust ei peeta, mis tähendab, et punktidele saab alates 2022. aastast sõita vaid nelikveolise autoga Rally1, Rally2 või Rally3 kategooriast.

Lisaks vanusepiirangutele arvestatakse juunioride seas ka kogemust. Meistritiitlit kaitsta ei saa, vaid tuleb edasi liikuda. Küll aga võib näiteks Rally3 juunioride tiitli võitmise järel sõita sama autoga Rally3 avatud meistrivõistlustel. Lisaks autasustatakse nii WRC-s kui ERC-s eraldi uustulnukaid (vähem kui kolm starti enne hooaega) ning meistersõitjaid (vanemad kui 40-aastased FIA regionaalse prioriteedita).

Tootjate meistritiitel on mängus vaid WRC-s, kõigis teistes arvestustes sõidetakse lisaks individuaalsetele ka meeskondlikule meistritiitlile.

Järgmise sammuna kirjutab FIA nimetatud üldpõhimõtted võistlusmäärustesse.

Eesti meistrivõistluste klassid on juba käesolevast aastast kohandatud uute tähistuste järgi, loodud on ka klass Rally3 autodele. „Jätkub EAL-i ja M-Sporti koostöö. EAL viib läbi Estonian Junior Challenge´i algusega Rapla rallist ning võitja saab loodetavasti osaleda Rally3 autoga MMil juunioride arvestuses,“ rääkis Eesti Autospordi Liidu spordidivisjoni juht Kuldar Sikk. „Lisaks on M-Sporti Rally3 auto arendusega tihedalt seotud Ken Torn.“

Mis on mis?

Rally1 autod osalevad MM-il WRC kategoorias.

Rally2 autod osalevad MM-il WRC2 kategoorias (avatud ja juunioride arvestus) ja EM-il ERC kategoorias.

Rally3 autod osalevad MM-il WRC3 kategoorias (avatud ja juunioride arvestus) ja EM-il ERC3 kategoorias (avatud ja juunioride arvestus).

Rally4 ja Rally5 autod osalevad EM-il ERC4 kategoorias (avatud ja juunioride arvestus).

LOE KA NEID UUDISEID:

6. juuni 2025

Lääne Goldberg Team’i võitlus kestvussõidu Soome karikavõitja tiitli nimel jätkub

Eeloleval nädalavahetusel osaleb LGT Soome kestvussõidu karikavõistluste teisel etapil, mis toimub seekord Botniaringil. Esimene etapp võideti omas klassis kurioossel...
5. juuni 2025

Nädalavahetus autospordis: palju võistlusi Eestis ja arvukalt eestlaste välisstarte

Nädalavahetusel võisteldakse Eestis maastikusõidus, driftis, kardispordis ning rahvakrossis, ringrajasõidu Eesti meistrivõistluste punktid on mängus Riias. Mitmed Eesti autosportlased stardivad...
5. juuni 2025

VIDEO. Laulja Grete Paia pürgib suvel Martin Järveoja juhendamisel crosskardiässaks

Sel suvel täitub laulja Grete Paia üks ammune unistus: ta alustab crosskardi treeningutega, et pääseda rajale FenixBet crosskartide rallisprindi...
5. juuni 2025

FOTOD ja VIDEO. Eesti Autospordi Liidu mobiilne juhtimiskeskus annab võistluste korraldajate kasutusse maailma tipptehnika

Worxpace PRO valmistas Eesti Autospordi Liidule MAN TGE-l baseeruva mobiilse juhtimiskeskuse, mis suudab oma tipptasemel tehnikaga teenindada võistlusi nii...