Reedel ja laupäeval sõideti Paide linna, Järva, Türi, Põhja-Pärnumaa ja Rapla valla teedel Terminal autoralli Eesti meistrivõistluste 2025 eelviimane etapp Humus Paide Rally.
Paide Teatri- ja Muusikamaja kõrval asunud stardipoodiumilt said võistluse lähte 85 võistluspaari, keda ootas avapäeval ees neli kiiruskatset, mille jooksul tuli läbida 42,92 katsekilomeetrit.
Reedel sõidetud kõigi kiiruskatsete parimat aega näitasid Toyota GR Yaris Rally2 autoga sõitnud Joosep Ralf Nõgene / Aleks Lesk, kelle edu oli laupäeva eel lähimate konkurentide ees, kelleks olid Humus Paide Rally 2023 võitjad Priit Koik / Kristo Tamm (Škoda Fabia Rally2 evo) 28,56 sekundit.
Sarnaselt avapäevaga olid ka laupäevastel katsetel kohati kuivad ja siis jälle vihmamärjad olud. Võistlejaid ootas teisel võistluspäeval ees kolm korduvkatset, millest mõlemad ringid lõpetanud Põikva katse pikkuseks oli 28,25 km ja kogu katseteringil 102,66 katsekilomeetrit.
Päeva liidrina alustanud Nõgene / Lesk võitsid laupäeva kuuest katsest viis ja finišeerisid Humus Paide Rally 2025 üldvõitjatena. See oli 22-aastase Joosep Ralf Nõgene ja 27-aastase Aleks Leski karjääri esimeseks üldvõiduks Eesti meistrivõistlustel. Samuti oli see esimeseks etapivõiduks LighGrey meeskonnale.
„Ralli eel saime kaks testipäeva ja seal me saime väga asju proovida ning saime harjuda kiiruse ja autoga. Sõitsin puhtalt ja ma otseselt ei surunud ühelgi katsel. Viimasel katsel oli meil päris korralik moment, kus oleks võinud selle ralli ära lõpetada, peale mida otsustasin, et sõidan rahulikult lõpuni. See ehmatas päris korralikult ära. Suures plaanis rõhusime puhtale sõidule ja sealt tuli ka aeg, mis oli piisav,“ võttis Nõgene karjääri esimese üldvõiduga lõppenud Humus Paide Rally kokku.
Hooaja eelviimase mõõduvõtu teised olid Priit Koik / Kristo Tamm, kes kaotasid võitjatele kümne kiiruskatse järel 59,23 sekundiga. Üldarvestuse kolmandad olid Kaspar Kasari / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally2), kes jäid võitjatele alla 1.34,49.
Samad võistluspaarid moodustasid ka klassi EMV2 ja Balti mere meistrivõistluste esikolmiku.
EMV1 arvestuses olid Humus Paide Rally parimad Ford Fiesta Proto mootoriprobleemidega kimpus olnud Egon Kaur / Ermo Veltson, kes lõpetasid absoluutarvestuses neljandana. Klassi teised olid avapäeval rehvi lõhkunud Urvo Männama / Hardi Kaljurand (Škoda Fabia SRT Proto), kes jäid Kaur / Veltsonile alla 3.07,76.
EMV3 klassi ainsad startijad ja lõpetajad olid Esmar-Arnold Unt / Arro Vahtra (Ford Fiesta Rally3) ja EMV4 klassis jõudsid finišisse kõik Humus Paide Rallyle startinud kolm ekipaaži.
Esiveoliste klassi parimad olid Hugo Arendi / Rait Jansen (Ford Fiesta Rally4), kelle edu Travis Pärsi / Aigar Pärsi (Peugeot 208 Rally4) ees oli 1.38,08. Klassi kolmandad olid sportrallis ühise debüüdi teinud Lukas Leivat / Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T). Avapäeva kolmandal katsel veovõlli purunemise tõttu katkestanud ja laupäeval taas rajal olnud saarlased jäid lõpuks võitjatele alla 23.50,39.
EMV5 klassis võtsid teise järjestikuse etapivõidu Ralfs Sirmacis / Armands Bite (Mitsubishi Lancer Evo VIII), kes saavutasid veel Nõgene / Leski ja Kasari / Raidma järel Läti meistrivõistluste absoluutarvestuse kolmanda koha.
Tehnilise probleemi ja sellest tingitud ajatrahvi tõttu pidid hooaja eelviimasel etapil leppima lõpuks teise kohaga Allan Popov / Aleksander Prõttšikov (Mitsubishi Lancer Evo X). Sõidetud 145,58 katsekilomeetri järel oli lätlaste ja eestlaste vahe 53,7 sekundit.
Klassi kolmandad olid Gert-Kaupo Kähr / Kauri Tammai (Subaru Impreza 555), kellel kogunes kaotust 2.50,13.
„Kõik teavad, et me eelmise ralli lõpetasime kiiresti, sest saime kilomeeter kaks sõita ja tegime katuse. Seekord läksime värske autoga jälle peale ja mõte oli see, et peaks rütmi jälle kätte saama. Reede teise ringi avakatsel purunes meie auto roolilatt ja lakkas töötamast roolivõimendi. Hommikul remontisime autot, mille tõttu jäime ajakontrolli 5 minutit hiljaks ja saime 50 sekundit trahvi, mis lõi meil rütmi paigast ja võidu mõtted peast. Päeva alguses oli mõtteliselt keerulisem, kuid päeva viimased kolm katset sujusid hästi ja ründasime. Äge ralli oli,“ sõnas Popov erinevaid emotsioone pakkunud ralli kokkuvõtteks.
EMV6 klassis lõpetasid algselt ralli võitjatena Markus Tammoja / Karol Pert, kuid võistlusjärgne tehniline kontroll tuvastas nende autol rikkumise, mille järel nende tulemus tühistati.
Klassi võitjateks tõusid esialgsetel andmetel Argo Kuutok / Kristjan Vidder (BMW M3), kelle edu oli Raiko Aru / Maigro Rehberg (BMW 1M) ees 1.26,99 ja Mihkel Mändla / Jarmo Liivak ees (BMW M3) 1.48,73. Viimasel katsel jäid tehniliste probleemide tõttu rajaäärde teist kohta hoidnud Markus Abram / Rasmus Vesiloo (BMW M3 E46 Compact).
EMV6 klassi tulemused on hetkel apelleeritud ja lõplik järjestus selgub hiljem.
EMV7 arvestuse hooaja eelviimase etapi parimad olid Joonas Palmisto / Jan Nõlvak (Volkswagen Golf 2), kellele oli see hooaja kolmas etapivõit. Klassi teised olid 1.33,39 kaotusega avapäeval rehvi lõhkunud Sander-Erik Tiits / Fredi Kostikov (Volkswagen Golf 2) ja kolmandad 2.53,17 kaotusega Henri Põld / Karl Johannes Visnapuu (Honda Civic Type-R).
EMV8 klassis, kus vähese osalejate arvu tõttu polnud sel hooajal veel punkte jagatud, võtsid võidu aasta tagasi just Paide teedel sportralli debüüdi teinud Kerli Vilu / Hendrik Klausson (Ford Fiesta R2).
„Kruusakatsed tulid väga hästi välja. Esimene oli kohe hooga, mis mul tavaliselt nii ei tule. Asfalt ehk linnakatse ei tule üldse välja ja nii ka seekord. Seal kaotasime aega, kuid kruusal tegime kõik tagasi õnneks. Tänane päev oli täitsa okei. Esimene katse oli selline keeruline ja kitsas, mis pole minu meele järgi, sest mulle meeldivad rohkem laiad ja looklevad teed kui kitsad ja tehnilised. Mul oli ralli eel väga hea meel, et EMV8 arvestuses oli sel korral rohkem autosid, kui mina üksi või kahekesi. Teadsin, et siit midagi lihtsat ei tule j, et tuleb pingutada korralikult. Tulemusega on põhjust tõesti rahul olla,“ võttis EMV8 klassivõidu teeninud Vilu rahulolu pakkunud Paide ralli kokku.
Humus Paide Rally EMV8 klassi teised olid 1.41,13 kaotusega reedel sõidetud Paide linnakatse mõlema läbimise parimat aega näidanud Trevon Aava / Janno Siitan (Citroen C2 R2 MAX), kellele oli see esimeseks ühiseks sportralli stardiks. Klassi kolmandad olid Henry Tegova / Martin Juga (Ford Fiesta R2), kes eelviimasel katsel palju aega ära andsid ja lõpuks 13.35,09 kaotusega kolmanda kohaga leppima pidid.
EMV Lada klassis oodati võistluse eel põnevat duelli Hiroki Arai / Reio Rada (Lada VFTS) ja Timmu Kõrge / Erki Pintsi (Lada VFTS) vahel. Kahjuks tekkis Jaapani / Eesti duo autol juba avakatsel tehniline probleem ja kuigi laupäeval prooviti rajale tagasi tulla, siis kuuenda kiiruskatse järel tuli taas katkestada.
Lada arvestuse Paide etapi parimad olid oodatult kümnest katsest kaheksa võitnud Kõrge / Pints, kelle edu oli lõpuks Rauno Plado / Marko Kaasik (Lada VFTS) ees 2.32,47 ja Artur Laul / Alain Sivous (Lada VFTS) ees 6.23,56.
EMV GAZ klassis võtsid teise järjestikuse etapivõidu Martin Kio / Toomas Tisson (GAZ 51). Veokate klassi teine koht 1.09,84 kaotusega võistluspaarile Ats Nõlvak / Mairo Ojaviir (GAZ 51A) ja kolmas koht kuulus 2.17,02 kaotusega Veiko Liukanen / Toivo Liukanenile (GAZ 51).
„Esimest katset saime me umbes 4 km sõita ja siis tuli punane lipp, mis tähendas, et saime selle läbi sõita ja legendi parandada, kui vaja oli. Linnakatsel olid emotsioonid laes ja sõitsime rohkem külg ees. Vahastu peal proovisime teisel läbimisel teist rehvi ja Võidulat olen ma siin talvel nii palju sõitnud, et see on rohkem nagu peas. Teisel läbimisel kadus paar silindrit ära, mis tähendas, et siis ei saanud kuskil järgi lasta ja pidi kõik põhjagaasiga sõitma. Viimasel pikal katsel, kus arvasime, et hävime täiega, sellel jäime isegi 1,8 sekundiga peale, mis sest, et paar silindrit puudu oli. Tasub ikka peal hoida ja ei tasu kohe alla anda. Kohati olid olud sellised, kus kohati oli väga libe ja siis teise koha peal pidamine hea. Oli kohti, kus olime liiga tagasihoidlikud ja kus liiga suure hooga mindud. Teele me jäime ja lõpus me oleme,“ sõnas hooaja teise etapivõidu võtnud Kio hooaja eelviimase ralli kokkuvõtteks.
Humus Paide Rally raames sõideti laupäeval ka Eesti noorteralli meistrivõistluste ja sprintralli Eesti karikavõistluste neljas etapp. Noorte arvestuse hooaja neljanda järjestikuse etapivõidu võtsid Mairo Tiks / Alo Lond (Ford Fiesta).
Võitjate edu oli nelja kiiruskatse järel Henry Heinami / Urmo Heinami (Ford Fiesta) ees 57,66 sekundit ja Markus Kasepõllu / Sven Raidi (Ford Fiesta) ees 1.14,94.
4WD autode parimad ja etapivõitjad olid Kaspar Kasari / Rainis Raidma, kellele Egon Kaur / Ermo Veltson kaotasid 5,64 ja Vaiko Samm / Kaimar Taal (Škoda Fabia R5) 13,7 sekundiga.
Humus Paide Rally detailsed tulemused leiab SIIT.