Möödunud nädalavahetusel sõideti Hispaanias Euroopa autoralli meistrivõistluste (ERC) avaetapp, Rally Sierra Morena. Rallile startis kokku 111 võistluspaari, kellest 63 hakkasid heitlema ERC klasside punktide nimel.
Junior ERC sarjas tegid eestlastest Hispaanias hooaja avastardi Jaspar Vaher / Sander Pruul (Peugeot 208 Rally4) ja Mark-Egert Tiits / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally4).
Vaher/Pruul näitasid laupäeval sõidetud katsetel kahel korral esikolmiku aega ja lõpetasid päeva klassi neljandal kohal, jäädes liidritest 23,9 sekundi kaugusele.
Pühapäeval jõudsid MS Munaretto meeskonna võistlejad samuti kahel katsel esikolmikusse, kusjuures SS11 katsevõidust jäi puudu vaid 0,7 sekundit. Kuna samal katsel oli probleeme nende konkurentidel, siis üldarvestuses tõusti koha võrra kolmandaks ja seal ka hooaja avaetapp lõpetati. Võitjatele, kelleks olid koduteedel sõitnud Sergi Pérez jnr. / Axel Coronado (Peugeot 208 Rally4) jäädi lõpuks alla 56,9 sekundiga.
„Üldkokkuvõttes, ma arvan, peame ralliga rahule jääma, sest läks üle ootuste hästi. Kiirusega päris lõpuni rahul ei saa olla, sest natukene jääb mingites oludes sellest teravamast tipust puudu, kuid iseenesest hoog esimese korra kohta halb ei olnud. Teame neid kohti, kus saab areneda ja kuhu see aeg jääb. On palju asju mille üle mõelda ja mida arendada. Koht on samuti üle ootuste hea, sest tegelikult liikusime neljanda koha tempos, kuid konkurendi väike äpardus aitas meid kolmandaks. Olud olid ühtlased ja kuivad, kuid teisteks läbimisteks olid teeolud lõikamiste tõttu palju muutunud ja tuli ka sellega arvestada. Saime hea kogemuse, siit on hea edasi minna ning loodame, et järgmine kord on juba parem,“ võttis Vaher eduka hooaja alguse kokku.
Tiits/Raidma laupäeva parimaks katseajaks jäi avakatse kaheksas resultaat. Kahjuks lõppes nende päev sõiduveaga, mis nad rajaäärde jättis.
„Pikal katsel läks libeda osa peal natukene pikaks ja käisime tagumise vasaku nurgaga vallis. Sealt viskas auto külje peale ja tagasi ratastele, kuid selle tulemusel tulid autol alt mõlemad tagumised rattad,“ kommenteeris Tiits laupäeva viimase katse sündmusi.
Õnneks said M-Sport Poland meeskonna mehaanikud autod viimaseks võitluspäevaks taas töökorda ja Tiits/Raidma koguda väga väärtuslike asfaldikilomeetreid.
„Rasked katsed ja legend on halb. Proovime lõpuni tulla selle ralli ja siis on palju kodutööd teha. Pidamine väga hea, kuid lihtsalt ei oska rehvi võimekust ära kasutada. Iga kilomeetriga saame uusi kogemusi ja selleks me siin oleme,“ sõnas Tiits sotsiaalmeedia vahendusel enne viimast katsete ringi.
Hooaja esimese ERC etapi finišeerisid Tiits/Raidma juunioride 14. kohal, kaotust võitjatele 14.12,1.
Virves/Viilo katkestasid
13 kiiruskatse kokkuvõttes võtsid üldvõidu Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2), kelle edu oli lõpuks Yoann Bonato / Benjamin Boulloud (Citroën C3 Rally2) ees 46 sekundit ja José Antonio Suárez / Alberto Iglesias Pin (Škoda Fabia RS Rally2) ees 1.24,8. Kõik esikolmikus lõpetanud võistluspaarid kasutasid Michelini rehve.
Hooaja esimese asfaldistardi teinud Robert Virves / Jakko Viilo (Škoda Fabia RS Rally2) võistlus kulges tõusude ja mõõnadega. Reedel sõidetud lühikese avakatse järel seitsmendat kohta hoidnud eestlaste laupäeva parimaks ajaks jäi päeva lõpetanud viimase katse üheksas resultaat ja pühapäevale läksid nad vastu 12. kohalt.
„Juba hommikul saime aru, et kiirematega on sel korral raske sammu pidada. Oleme terve päeva vältel olnud hädas rehvidega. Nimelt rehvisegu mis oli tänaste olude jaoks parim, ei kuulu meie paketti, sest kasutame siin ainult sarnase seguga rehve ja tootjat (Hankook), millega sõidetakse ka WRC sarjas, et olla järgmisteks asfaldirallideks paremini valmistunud. Seega põhifookus on nüüd info kogumisel, et saada aru kuidas rehvid mingites oludes töötavad ja püüame sellest maksimumi võtta,“ kommenteeris Virves laupäeva lõpus.
Pühapäeva alustasid Virves/Viilo ühes libedas paremkurvis tehtud sõiduveaga, mis lõhkus auto rehvi ja tagumise vedrustuse. Kuna lõunapausini oli veel kaks kiiruskatset, siis kaotasid katkise autoga sõitnud eestlased aega ja kukkusid hoolduspausiks 21. kohale.
Kahjuks ei jätkunud Virvese/Viilo võistlus hästi ka hoolduse järel sõidetud korduvkatsel, kus ka hommikul juhtunud oli. Sel korral sõideti vastu puud ja kuna auto kahjustused olid piisavalt suured, siis võistluse viimase katse eel tuli kahjuks võistlus katkestada.
„Sõitsime vastu puud või midagi sellist ja olime lähedal, et me sõit lõppenuks kraavis. Tunne on väga imelik, sest nii kui ma proovin rohkem keskenduda, siis hakkab juhtuma asju, mida ma pole kunagi varem näinud. Oleme õnnelikud, et oleme siin,“ kommenteeris Virves eelviimase katse finišis.
Võistlusväliselt tegid kogu ralli kaasa ka MM-radade kaks esimest võistluspaari Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) ja Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), kes valmistusid Kanaaridel sõidetavaks MM-ralliks.
ERC hooaja teine etapp sõidetakse 9.-11. maini Ungari kruusateedel.