Möödunud nädalavahetusel sõideti Ungaris autoralli Euroopa meistrivõistluste (ERC) teine etapp, mis tõi starti 65 võistluspaari.
Eesti rallisõprade ootused olid Ungari etapiga eelkõige seotud klassiga Junior ERC, kus startis kolm Eesti võistluspaari – Jaspar Vaher / Sander Pruul, Mark-Egert Tiits / Rainis Raidma ja Kevin Lempu / Fredi Kostikov.
Vaher / Pruul tegid ERC sarjas esimese stardi rallimaalima värskeima toodanguga Lancia Ypsilon Rally4 HF ja tõid legendaarsele Itaalia autotootjale nende Euroopa meistrivõistluste comeback rallil kohe ka Junior ERC klassi avakatse võidu.
Kuigi esimesel pikal võistluspäeval Team Estonia Autosport liige Vaher katsevõiduni ei jõudnud, siis sellest hoolimata näitas ta päeva kõigil katsetel teist aega ja hoidis teist kohta ka päeva kokkuvõttes. Liidriteks, kelleks olid Calle Calberg / Jørgen Eriksen (Opel Corsa Rally4) jäid eestlased 46,2 sekundi kaugusele.
„Esimene kruusaralli Lanciaga ei läinud päris plaanipäraselt, sest terve ralli vältel oli meil probleeme auto seadistusega. Üritasime koguaeg asju muuta ja proovida, kuid tegelikkuses liiga palju ei muutunud. Esimesest õigest katsest saati on ka aegadest näha, et ei ole päris see ja sellest on kahju, kuid meeskond tegi väga head tööd ja proovisime pidevalt lahendust leida,“ sõnas Vaher võistluse järel.
Pühapäeva avaringi teisel katsel said Vaher / Pruul kirja nädalavahetuse teise katsevõidu, kuid lõhkusid järgmisel rehvi ja pidid seda ka vahetama. Hoolduspausile said MS Munaretto meeskonna liikmed sellest hoolimata teiselt kohalt, kuid jäid nüüd esikohast juba 3.00,6 kaugusele. Kahjuks sellega Vaheri / Pruuli rehviprobleemid ei lõppenud, sest võistluse viimase ringi avakatsel purunes neil koguni kaks rehvi, mis tähendas, et kahel viimasel katsel enam suuri riske võtta ei saanud ja hooaja esimene kruusaralli lõppes 6.07,7 kaotusega neljandal kohal.
„Pühapäeval oli meil kokku kolm rehvipurunemist. Esimese saime tagasipöördes päeva kolmandal katsel ja vahetasime ratta ära. Pärastlõuna avakatsel saime täitsa olematust kohast rehvipurunemise ja taas tuli vahetada. Kahjuks läks rehvivahetusega natukene kauem aega, mis tähendas, et meie tagant kaks minutit hiljem startinud võistlejad said meist mööda. Saime sealt edasi sõita kilomeetri ja siis läks uuesti see sama parem esimene rehv katki, millega sõitsime peaaegu pool katset velje peal. Õnneks saime ralli lõpuni, sest viimasel katsel meil varurehve enam polnud. See võtab päris sõnatuks, sest üritasin sõita säästlikult ja turvaliselt kive vältida, kuid sellest hoolimata saime kogeda ebaõnne. Kokkuvõttes raske nädalavahetus, kuid võtame siit positiivse kaasa ja liigume edasi. Nüüd tuleb ise tööd teha ja meeskonnaga lahenduste osas suhelda, et Poolas mugavam oleks. Õnneks on järgmise ERC etapini kuu aega ja äkki suudame selle ajaga midagi välja mõelda, et siis parem seis oleks. Soovin tänada MS Munaretto meeskonda, kes tegi terve nädalavahetuse väga head tööd ja auto oli tehnilises võtmes alati töökorras. Samuti suured tänud kõigile toetajatele ja kaasaelajatele ning loodame, et järgmine kord oleme tugevamad,“ jätkas Vaher.
Tiits / Raidma avakatse kuuenda ajaga alanud võistlus sai tugeva tagasilöögi võistluse teisel katsel, kus nad legendivea tõttu teelt välja sõitsid. Kuna väljasõidu tõttu oli kannatada saanud nende Ford Fiesta Rally4 turvapuur, siis tuli kahjuks hästi alanud võistlus katkestada.
Ungari kruusateedel Junior ERC klassi debüüdi teinud Lempu / Kostikov näitasid katse-katselt aina paremat minekut ja jõudsid nädalavahetuse jooksul kolmel katsel TOP6. Etapi kokkuvõttes eestlastele koos neljanda katse ajakontrolli hilinemise eest teenitud 40 sekundilise ajakaristusega kaheksas koht. Võitjatest jäid nad 13 kiiruskatse kokkuvõttes maha 14.42,4.
Junior ERC Ungari etapivõidu võtsid Calberg / Eriksen, kes tõusid liidriks ka hooaja kokkuvõttes. Kahe sõidetud etapi järel on rootslaste edu teist kohta hoidvate Vaheri / Pruuli ees 14 punkti. Junior klassi võistlejad on järgmine kord stardis hooaja neljandal etapil ORLEN OIL Rally Poland – Rajd Polski võistlusel, mis sõidetakse 13.-15. juunini.
ERC3 klassis võistelnud Esmar-Arnold Unt / Denisa-Alexia Parteni (Ford Fiesta Rally3) lõpetasid Ungaris sõidetud Euroopa meistrivõistluste etapi seitsmendal kohal. Ralli finišis oli korra ERC3 arvestuses katse TOP6 aega näidanud Eesti / Rumeenia ekipaaži kaotus võitjatele, kelleks olid poolakad Igor Widłak / Daniel Dymurski (Ford Fiesta Rally3) oli 14.18,9.
Ralli üldarvestuses võtsid võidu soomlased Roope Korhonen / Anssi Viinikka (Toyota GR Yaris Rally2), kes tõusid esikohale 11. kiiruskatse järel. Seni rallit juhtinud itaallased Andrea Mabellini / Virginia Lenzi lõhkusid viimase ringi avakatsel rehvi ja kuna nad seda katsel ei vahetanud, siis sai kannatada nende Škoda Fabia RS Rally2 vedrustus, mis nad järgmisel katsel katkestama sundis. Kui Korhoneni / Viinikka edu oli lähimate jälitajate Mads Østbergi / Torstein Erikseni (Citroën C3 Rally2) ees 30,1 sekundit, siis kolmandal kohal lõpetanud poolakad Mikołaj Marczyk / Szymon Gospodarczyk (Škoda Fabia RS Rally2) kaotasid norralastele teise koha vaid 1,3 sekundiga.
Üldarvestuse katsevõite jagus hooaja esimesel kruusarallil kuuele võistluspaarile.
ERC hooaja 2025 punktitabeli liidriteks tõusid 44 silmaga Marczyk / Gospodarczyk, kelle edu Østbergi / Erikseni ees on 7 punkti.
ERC hooaja kolmas etapp sõidetakse mai viimasel nädalavahetusel Rootsis, kui 29.-31. maini on kavas BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia.