Möödunud nädalavahetusel sõideti autoralli Läti meistrivõistluste viimane etapp Rallijs Cēsis. Aasta viimane osavõistlus tõi starti 67 võistluspaari, kellest 16 olid Eestist.
Reedel sõidetud kahe kiiruskatse järel hoidsid oodault esikohta Mārtiņš Sesks / Renārs Francis (SRT Proto 02), kelle edu samuti Škoda Fabia Proto autol sõitnud Karl Martin Volveri / Annika Sõna ees oli 30,68 sekundit. Kolmandad olid lõunanaabrid Ralfs Sirmacis / Armands Bite (Mitsubishi Lancer Evo VIII), kelle edu Kaspar Kasari / Rainis Raidma (Ford Fiesta Rally2) ees oli napid 1,42 sekundit.
„Mul endal oli see aasta mõte teha rohkem trenni ja keskenduda järgmise aasta peale, kuid kuna võtsime eelmine aasta kasutusele uue legendisüsteemi, kus 1 on kõige aeglasem ja 6 kõige kiirem ning lisaks+ ja -, siis tuli Andrus Sõna poolt idee, et võiks ka sel aastal just võistluspinge saamiseks mõned etapid kaasa teha.
Rallile minnes ei olnud mul mingeid ootusi ja lootusi, vaid soovisime aru saada, et kas nii tehnika, kui legendi osas lõik toimib. Nägime juba avakatsel, et Sesks läheb oma tempos ees ja meie eesmärk oli talle kaotada 10-15 sekundit katse kohta. Päeva lõpuks anname endale aru, et üks on tehases ja teine enda ehitatud auto. Nende sõit on maailma tase ja meie tulime üle tüki aja proovima,“ tutvustas Volver ideed, et kuidas üldse Lätti võistlema satuti ja millised olid ootused.
Kohe avakatsel keerasid kahjuks oma Ford Fiesta Rally3 autot üle katuse ja katkestasid Esmar-Arnold Unt / Arro Vahtra. Samuti jäid esimesele katsele Urvo Männama / Hardi Kaljurand (Škoda Fabia RS Rally2), kes olid laupäeval rajal tagasi, kuid osalesid väljaspool arvestust.
Rallijs Cēsis jätkus laupäeval kuue kiiruskatsega, millest viiel olid parimad Sesks / Francis. Tänavu ka MM-rallidel võistelnud lätlased juhtisid viimase katse eel Volveri / Sõna ees ligi kahe minutiga ja olid 8,1 sekundiga juhtimas ka viimase kiiruskatse 6,3 km vaheajas, kuid katse finišisse nad ei jõudnud. Kogu nädalavahetuse vihmastes oludes sõidetud ralli viimase katse suurelt trampliinilt maandus Sesksi / Francise auto veidi liiga külg ees ja kuigi piloot üritas viga parandada, siis see tal ei õnnestunud ja tulemuseks mitu korda üle katuse käimine ning katkestamine. Esimese ekipaažina jõudsid õnnetuskohta Volver /Sõna, kes jäid seal seisma veendumaks, et konkurentidega on kõik okei.
„Rajakohtunikud hoiatasid meid juba 4-5 kurvi enne õnnetuskohta. Kuigi GPS peal punast märki polnud, siis me arvasime, et ju seal hüppe peal midagi juhtunud on ja kui me sinna jõudsime, siis Renars tuli juba tee peale pöialt näitama. Jäime korraks seisma ja veendusime, et neil on kõik okei ja jätkasime,“ sõnas esimesena sündmuskohta jõudnud Volver.
Kaheksa kiiruskatse järel võtsid Rallijs Cēsis üldvõidu Karl Martin Volver / Annika Sõna.
Kui Sõna on varasemalt koos Egon Kauriga ralli üldvõite saavutanud, siis 26-aastase Volveri jaoks oli see tema karjääri esimeseks ralli üldvõiduks.
„Laupäeva teine pool hakkas lagunema, kuid ralli mõttes saime põhieesmärgiga hakkama ja Annika sai ka oma tööga väga hästi hakkama. Preemiaks siis selline saavutus, mis mulle endale motivatsiooni tekitamiseks väga oluline. Vahelduseks tehnilistele jamadele oli nüüd meil ka vahepeal õnne. See koht tuli küll teiste ebaõnne pealt, kuid päeva lõpuks see on ralli ja kõigiga võib juhtuda. Karjääri esimene võit polnud küll selline mida oleks nii tahtnud, kuid ju ta pidi nii tulema.
Meil oli mõte, et kui Cesis õnnestub, siis lähme ka Saaremaale nii, et selline see plaan nüüd on. Saaremaa eel on plaanis mandril test teha, kus keskendume veel legenditööle ja proovime teha korraliku ettevalmistuse,“ lõpetas Volver.
Klassis LRC1 kuulus Rallijs Cēsise kolmas koht Kaspar Kasarile / Rainis Raidmale, kes jäid klassi võitjatele, kelleks olid Ralfs Sirmacis / Armands Bite alla 20,27 sekundiga.
LRC2 klassis kuulus eestlastele kaksikvõit. Kasari /Raidma järel said 2.00,99 kaotusega teise koha Vaiko Samm / Kaimar Taal (Škoda Fabia R5).
LRC4 klassi ainsad lõpetajad olid Hugo Arendi / Gevin Peet (Ford Fiesta Rally4) ja LRC7 klassi parimad olid Sander-Erik Tiits / Mihkel Reimal (VW Golf2).
LRC juunioride arvestuses kuulus eestlastele nelikvõit. Tiitsu / Reimali järel said 46,16 sekundilise kaotusega teise koha Arendi / Peet ja kolmandad olid 5.04,46 kaotusega Kerli Vilu / Hendrik Klausson (Ford Fiesta R2). Neljanda koha said Henri Põld / Emil Lepp.
Läti autoralli meistrivõistluste kokkuvõttes kuulusid Eesti ekipaažidele mitmedki kõrged kohad. Markus Tammoja / Karol Pert pidid Cēsises küll kuuendal katsel väljasõidu järel katkestama, kuid sellest hoolimata on just nemad ja kaardilugejana kahel etapil osalenud Ott Mesikäpp tänavused LRC6 klassi meistrid. LRC7 arvestuse meistritiitli väärilist sõitu näitasid hooaja jooksul Kerli Vilu / Arvo Liimann ja Hendrik Klausson. Klassis LRC1 tulid teiseks Kaspar Kasari / Rainis Raidma. Mitmes klassis, kus ka eestlased kokkuvõttes punktitabelis kõrgetel kohtadel, ei täitunud meistrivõistlusteks vajalik osalejate arv.
Rallijs Cēsise detailsed tulemused leiab SIIT.