Ott Tänak: tahame Keeniast lahkuda suure karikaga

Nädalavahetusel sõidetakse Keenia ralli. Foto: Austral / Hyundai Motorsport

Autoralli MM-sari on rohkem kui kuu pikkuselt pausilt tagasi ja jätkub Keenias. Aasta esimesel kruusarallil ootab võistlejaid ees 21 kiiruskatset ja 384,86 katsekilomeetrit, mis on viimaste aastate pikim distants.

Möödunud aastaga võrreldes on mitmed katsed ja lõigud uued, võistluseelsel rajakirjutamisel tuleb olla tähelepanelik, et ligi 60% muutunud distantsist korralikult kirja saada. Järjekorras 73. Keenia rallile on registreerunud 39 võistluspaari, kellest 10 võistlevad Rally1 autodel.

Toyota läheb püüdma viiendat järjestikust võitu

Keenia teede läbi aegade edukaim autotootja on 11 võiduga Toyota. MM-liidritena lähevad Keenias starti Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota), kellel tänavusest hooajast ette näidata üks võit ja poodiumikoht. Brittide meeskonnakaaslased Kalle Rovaperä / Jonne Halttunen pole küll tänavu veel võiduni jõudnud, kuid Keenias on soomlased varasemalt kahel korral esikohal lõpetanud. Rootsis heas hoos olnud ja napilt karjääri esimesest võidust ilma jäänud Takamoto Katsuta / Aaron Johnston on nüüd tagasi rallil, mis on neile varasemalt sobinud ja kus jaapanlane võtnud pooled oma kuuest karjääri jooksul teenitud poodiumikohtadest.

Nii Halttuneni kui Katsutat ootab Keenias ees karjääri 80. MM-start.

Sami Pajari / Marko Salminen pole varasemalt Keenias startinud ja nende ülesandeks saab olema koguda Toyota GR Yaris Rally1 autoga võistluskilomeetreid.

Hyundai saadab võistlustulle „vana“ auto

Kui Rootsis oli Hyundai stardis uuendused läbinud i20 N Rally1 autodega, siis Keenias on nad võistlemas auto eelmise versiooniga. Kui Lõuna-Korea autotootja peamine konkurent Toyota on Keenias võitnud viimasest neljast rallist neli, siis Hyundai sama perioodi parim tulemus pärineb aastast 2021, kui Ott Tänak / Martin Järveoja lõpetasid kolmandana.

Valitsevad MM-võitjad Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe hoiavad punktitabelis kahe etapi järel neljandat kohta ja jäävad liidritest 33 punkti kaugusele. Belglaste seni parim Keenia ralli saavutus pärineb möödunud aastast, kui nad lõpetasid viiendana.

Tänak / Järveoja hoiavad punktitabelis viiendat kohta ja pole veel sel aastal poodiumile jõudnud. Möödunud aastal oli eestlastel Keenias palju erinevaid probleeme ja võitlus lõppes alles kaheksanda kohaga. Sel aastal loodetakse teha vigade parandus ja heidelda esikoha nimel. Kui Järveojale oli Rootsi MM-ralli karjääri 135, siis Tänakut ootab Keenias ees karjääri 165 MM-ralli.

“Keenia ralli on kõige enam proovile panev võistlus kalendris. Üldiselt on sealsed teed väga nõudlikud ja konarlikud, kuid samas ülikiired. Nagu eelmisel aastal avastasime, siis võivad kivid ilmuda kõikjalt, nii et peame kõigeks valmis olema. Võti on leida täiuslik tasakaal riski ja tasu vahel, kuid see pole kunagi lihtne. Vajame auto osas usaldust, et see oleks töökindel ja et saaksime suruda ning kiirust säilitada ka konarlikel lõikudel. Kiirused on suured ja tihti võisteldakse lahtistel lõikudel, kus peale sebrade ja kaelkirjakute pole meie ümber suurt midagi. See muudab legendi täpsuse saavutamise keeruliseks, kuid tahame Keeniast lahkuda suure karikaga,“ sõnas Tänak Keenia ralli eel Hyundai pressiteate vahendusel.

Kolmanda Hyundai i20 N Rally1 autoga teevad esimese stardi kruusal meeskonna uustulnukad Adrien Fourmaux / Alexandre Coria, kellel on Keeniast möödunud aastast head mälestused, kui nad poodiumil lõpetasid. Tänavust hooaega Montes samuti poodiumikohaga alustanud prantslased lähevad avapäeval rajale kuuendana, mis võib korralikes tingimustes anda nendele hea eelise.

M-Sport ei oota oma võistlejatelt esialgu muud, kui lõpetamist

M-Sport meeskond saadab Keenias rajale kolm Ford Puma Rally1 autoga sõitvat võistluspaari, kellest MM-arvestuses hoiavad kahe sõidetud MM-ralli järel parimat positsiooni Josh McErlean / Eoin Treacy, kes pole varem Rally1 autoga kruusal startinud.

Gregoire Munster / Louis Louka näitasid möödunud aastal Keenias korraliku tempot ja hoidsid seitsme katse järel kuuendat kohta, kuid lõhkusid siis Fordi vedrustuse ja pidi katkestama. Järgmistel päevadel tagasi olnud meeste nimed kanti lõpuks finišiprotokolli 15. reale. Kolmanda Pumaga Keenias startivate Jourdan Serderidis / Frederic Miclotte parim tulemus pärineb nendelt teedelt hooajast 2022, kui nad finišeerisid seitsmendana.

Meeskonna boss Rich Millener ütles võistluse eel, et ainuüksi kiiruse poolest on neil veel vara poodiumile mõelda ja esmane eesmärk on hoida autod teel.

Keenia MM-ralli testikatsele antakse start kolmapäeval 09.01 ja esimene võistluskatse saab alguse neljapäeval 12.05.

LOE KA NEID UUDISEID:

27. aprill 2025

FOTOD. Eesti rallikrossisõitjad saavutasid Balti hooaja avavõistlusel viis esikohta

Eesti rallikrossisõitjad saavutasid Viljandimaal Raassillas toimunud Eesti ja Balti meistrivõistluste avaetapil kaheksast klassivõidust viis. Tagaveoliste autode klassis TouringCar oli...
25. aprill 2025

Laupäeval algavad rallikrossi Eesti ja Balti meistrivõistlused, tulekul otseülekanne

Laupäeval, 26. aprillil algavad Raassilla rajal Viljandimaal rallikrossi Eesti ja Balti meistrivõistlused, võistlusest on tulemas ka tasuta otseülekanne. Laupäeval...
24. aprill 2025

Lõppmäng Misano rajal: Korjus võtab üllatusvõidu, meister Parek aitab Laiksoo poodiumile ja Kursk tuleb AM-klassi meistriks

E-autospordi Katsviis GT Eesti meistrivõistlused jõudsid oma kulminatsioonini ikoonilisel Misano World Circuit Marco Simoncelli ringrajal. Hooaja viimane etapp tõi rajale palju...
24. aprill 2025

Nädalavahetus autospordis: Eestis rallikross, e-autosport ja maastikusõit, arvukalt eestlasi võistleb välismaal

Nädalavahetusel algavad rallikrossi Eesti ja Balti meistrivõistlused, jätkub maastikusõidu Eesti karikasari ja mitmed eestlased võistlevad välismaal. Rallikrossi Eesti ja...