Viimastel aastatel seljatraumade tõttu autorallis pause tegema pidanud 24-aastane Gregor Jeets pole küll sel hooajal ralliradadel võistelnud, kuid on selle asemel enda jaoks avastanud edukalt ringrajasõidu.
Jaanuaris tekkis Tartust pärit noormehel kontakt Leedu meeskonnaga Dream to Drive, kes pakkus eestlasele võimalust testida Barcelona F1 ringrajal Porsche 911 GT3 Cup ringraja võidusõiduautot. Kuna Jeetsi senine võidusõidukarjääri kilomeetrid on möödunud enamuses jääl, lumel või kruusal, siis kahe testipäeva eel ei osanud ta ootusi seada. Esimesed testid osutusid oodatult keeruliseks, kuid sellest hoolimata pakkus meeskond, et mõistlik oleks veel testida ja ära proovida ka üks Porsche Sprint Challenge Central Europe sarja võistlus, kus Leedu meeskond teist hooaega osaleb.
„Kuna olen viimastel aastatel olnud hädas seljaga, siis otsisin uut väljakutset. Kui mul tervisemuret poleks juhtunud, siis poleks tulnud ka ringraja võimalust. See oli selline olukorrast tekkinud mõte, sest seljaprobleemide tõttu kadus motivatsioon ja mõtlesin, et autosporti on panustatud palju aega ja ressurssi ning tahaks selles valdkonnas ennast jätkuvalt proovile panna. Teine ja kolmas test ringrajal käis klikk ära ja siis läks teema minu jaoks huvitavaks, mille tulemusena nüüd siis proovimegi seda teha. Võtsime eesmärgiks sõita kaasa kogu sarja, milles on viis etappi, kuid kahjuks ühte ei õnnestu kaasa teha. Esimene etapp oli Slovakkias, teine eelmisel nädalavahetusel Austrias ja tulemas on veel etapid Ungaris ja Tšehhis. Vahele jääb etapp Poolas,“ lahkas Jeets uut põnevat väljakutset.
Gregor Jeets pidanuks Austria meeskonna Lechne Racing poolt korraldatavas Porsche Sprint Challenge Central Europe sarjas alustama AM ehk amatööride klassist, kuid kuna tal on ralli kogemusi nii rahvuslikelt, Euroopa ja maailmameistrivõistluste etappidelt, siis tõsteti ta kohe üle Pro AM klassi. Võidusõidu nädalavahetus koosneb kahest kvalifikatsioonist, kahest individuaalsest võidusõidust ja võistluse lõpetab kestvussõit, kus tunni jooksul on võimalik teha ka sõitja vahetus.
Noore eestlase esimeseks võistluseks oli 24.-26. aprillini Slovakkias Slovakiaringil sõidetud etapp. Kohe avasõidus sai Jeets esimese kogemuse märjal asfaldil, mis lõppes kolmandalt kohalt katkestamisega peale seda, kui konkurent Poolast oli eestlase Porsche tagumise ratta alt ära sõitnud. Jeets ei lasknud sellest võidusõiduintsidendist ennast häirida ja kui teises sõidus võttis ta neljanda koha, siis nädalavahetuse lõpetanud kestvussõidus võtsid nad koos pikaajalise ringraja kogemusega ja Dream to Drive meeskonnajuhi Tauras Tunylaga napi sõiduvõidu, kui edestasid põnevas võidusõidus lähimaid konkurente vaid 0,3 sekundiga.
Möödunud nädalavahetusel sõideti Austrias, Red Bull Ringil hooaja teine etapp, kus Jeets taas edukalt esines. Kui Slovakkias sõidetud individuaal sõitudel jäi eestlane poodiumilt välja, siis Austrias oli ta mõlemas sõidus Pro AM arvestuse teine. Nädalavahetuse lõpetanud kestvussõidu ehk 100 miili parimad olid taas Jeets – Tunyla, kes läbisid võistluse 41 ringi üldajaga 1:15.00,366 ja edestasid lähimaid konkurente 6,5 sekundiga.
„Kui rallis on kurvid, erinevad teeolud ja hüpped need, mis mõjuvad seljale päris tugevalt, siis ringrajal Porschega sõitmine on seljale kordades pehmem. Ainus asi mis on, et G-jõud mõjuvad kaelale rohkem kui rallis, kuid seljale suurt koormust ei ole. Ei ütle ralli kohta, et ma seda enam ei tee, kuid hetkel tundub tervise osas mõistlik ringrajal (asfaldil) kogemusi koguda,“ jätkas Jeets.
Kahe etapi kokkuvõttes hoiab Gregor Jeets Porsche Sprint Challenge Central Europe sarja üldarvestuse neljandat ja Pro AM arvestuse kolmandat kohta. Endurance arvestuses on Austria etapi järel kahe etapivõiduga esikohta hoidmas võistlusauto nr. 81, mida jagavad Tauras Tunyla / Gregor Jeets.
Porsche Sprint Challenge Central Europe sarja kolmas etapp sõidetakse 12.-14. juunini Ungaris Balaton Park ringrajal.