Leedus peetakse sel nädalavahetusel järjekorras juba 30. pressiralli. Eestist osaleb seekord kaks ekipaaži, mõlemad elektriautodel.
Õhtulehte esindavad toimetaja Toomas Vabamäe ja spordireporter Martti Kallas. Esimesele on see 11. kord osaleda, teisel alles debüüt. Sõiduriistaks on neil Renault 5, teisel Eesti ekpaažil Henri Daum / Marko Käsper on autoks Nissan Ariya.
„Renault 5 osutus proovimisel väga rallisõbralikuks, elektriauto kohta on tal väga hea manööverdusvõime, mis slaalomikatsetel on kindlasti pluss. Pigem on mure selles, kuidas ühe laadimisega terve päev hakkama saada,“ rääkis Vabamäe. „Mingit sportlikku sihti ma endale ei sea, püüan raja läbi sõita võimalikult väheste vigadega ja eks siis paistab. 62aastaselt pole sõiduvorm muidugi enam see, mis isegi veel 10 aastat tagasi. Eesmärk ongi oma “rallikarjäärile” joon alla tõmmata ja korraldajatele austust avaldada, et nad on sellist üritust nii kaua elus hoidnud. Väidetavalt on tegu ainsa pressiralliga maailmas, aastat 20 tagasi oli neid ikka hulgi.“
Start antakse reede hommikul Kaunasest, raja pikkus on 359 km, neist 12 kiiruskatset kogupikkusega 36 km. Lisaks tavapärastele slaalomikatsetele saavad võitlejad proovida ka Kačerginė ringrada, samuti läbitakse üks kiiruskatse hobikartidel. Finiš on laupäeva pärastlõunal Druskininkais.
Osalejaid on seekord lisaks Leedule ka Poolast, Lätist, Eestist ja Soomest.
Kuna ajakirjanikele lisaks on pressirallil ka kategooriad Sport, Electric ja Classic, on osalejate seas ka mitmeid Leedu auto- (ja moto)spordikuulsusi: Algirdas Gelžinis, Justas Simaška, Ramūnas Čapkauskas, Vytautas Švedas, Antanas Juknevičius ja Vaidotas Žala.
Sündmuste käiguga on võimalik end kursis hoida Õhtulehe vahendusel. Siin on video ettevalmistustest.