Meeldetuletus: ohutusrihmade korrektne kasutamine

Rahvusvaheline Autoliit (FIA) tuletab sõitjatele meelde ohutusrihmade kasutamist. Alati enne võistlust peavad võistlejad esimese sammuna kinnitama korrektselt ohutusrihmad, sest need on sõitja peamised kaitsevahendid avarii korral.

Kindlustamaks, et ohutusrihmad pakuvad optimaalset kaitset, peavad sõitjad järgima FIA Spordikoodeksis Lisa J ja/või võistluste tehnilistes reeglites esitatud ohutusrihmade installatsiooni ja kasutamise eeskirju.

Sõitjad (ja ka kaardilugejad rallis) vormel-, sport- ja kereautodes peavad enne võistlust veenduma, et ohutusrihmad on õiges asendis vältimaks raskeid või surmavaid vigastusi.

Võistluste ametnikud võivad sõitjat ja/või kaardilugejat keelata võistlusel osalemast juhul kui ohutusrihmad pole korrektselt paigaldatud. Võistleja saab veenduda ohutusrihmade korrektses asendis järgides allpool esitatud võtteid:

1. Ohutusrihmade päästiku korrektne asend puusa ja reite ülaosa suhtes

Puusavööd peavad tihedalt ümbritsema painet reite ülaosa ja vaagnavöö vahel. Mingil juhul ei või puusavöö ümbritseda sõitja kõhtu.

2. Ohutusrihmade kinnituspunktid

On äärmiselt oluline, et ohutusrihmade kinnituspunktid vastaksid FIA Spordikoodeksis ja/või võistluste tehnilistes reeglites esitatud nõuetele.

Ohutusrihmasid ei tohi kinnitada istmete või istmekinnituste külge. See on vajalik, et sõitja ei lendaks autost välja koos istme ja ohutusrihmadega juhul kui avarii korral istme kinnituspunktid purunevad. Tuletame sõitjatele meelde, et ohutusrihmad tuleb kinnitada vastavalt FIA Spordikoodeksis Lisa J ja/või võistluste tehnilistes reeglites soovitatud geomeetria kohaselt, mis on esitatud alltoodud punktis 5.

3. Ohutusrihmade vööde kulgemine

Õla-, puusa- ja jalgade vahelised vööd peavad istet läbima selleks ettenähtud kohtades kindlustamaks, et nad kinnituvad korrektselt õlgadele ja puusadele ning hoiavad neid võimalikult laial pinnal.

Tuleb jälgida, et rihmad läbiks avasid istmetes vabalt ega hõõrduks vastu teravaid servi vältimaks rihmade kangakoe kahjustusi.

4. Vaba ruum ohutusrihmade päästiku ümbruses

Vältimaks sõitmise ajal ohutusrihmade tahtmatut avanemist peavad sõitjad veenduma, et roolimisel oleksid käed piisaval kaugusel vabastussüsteemi päästikust. Rooli keeramisel 180 kraadi võrra vasakule või paremale peavad käed asetsema päästikust alati ohutus kauguses.

5. Ohutusrihmade paigaldus

Ohutusrihmad tuleb alati paigaldada vastavalt FIA Spordikoodeksi Lisa J ja/või võistluse tehnilistes reeglites esitatud nõuete kohaselt jälgides samas alltoodud geomeetrilisi kinnituskohti ja rihmade soovitatavaid kaldenurki.

6. Ohutusrihmade pingutamine

FIA ohutusega tegeleva osakonna uuringud on näidanud, et ohutusrihmade korrektne pingutamine aitab oluliselt vähendada raskete vigastuste riske ning HANS pea- ja kaelatoe nõuetekohast funktsioneerimist. Seetõttu peavad sõitjad alati veenduma, et ohutusrihmad oleksid korralikult pingutatud.

7. Ohutusrihmade ning HANS pea- ja kaelatoe vastastikune toime

Eesmise kokkupõrke korral hoiab HANS pea ja kaelatugi sõitja pead ülejäänud keha suhtes normaalses asendis vähendades sellega koormust peale ja kaelale. Kindlustamaks, et HANS pea- ja kaelatugi pakub sõitjale maksimaalset kaitset, on oluline, et ohutusrihmad oleks paigaldatud vastavalt FIA poolt soovitatud HANS / Hybrid ja Hybrid Pro paigaldusjuhistele.

LOE KA NEID UUDISEID:

30. mai 2025

Baltic Time Attack sari naaseb 2025. aastal kolme etapiga kõigis kolmes Balti riigis

Pärast mitmeaastast pausi naaseb sel hooajal Baltic Time Attack sari Balti ringradadele. Sarjas toimub kolm etappi kõigis kolmes Balti...
30. mai 2025

TRF44 Tartu kiirendusvõistlus avab Eesti kiirenduse karikasarja hooaja. Tulekul otseülekanne

Laupäeval, 31. mail Tartus toimuval kiirendusvõistlusel TRF44 Tartu Drag Race jagatakse esimesed punktid Eesti kiirenduse karikasarjas.  Esimene kiirenduse etapp...
29. mai 2025

Nädalavahetus autospordis: kiirendus ja rallisprint Eestis, mitmed eestlased võistlevad välismaal

Eestis võisteldakse nädalavahetusel kiirenduses ning rallisprindis, MOMU avab suvehooaja ning mitmed eestlased osalevad piiritagustel võistlustel. FenixBet crosskartide rallisprindi Eesti...
29. mai 2025

Alex Reimann stardib esimese eestlasena Porsche Supercup sarjas

Alex Reimann stardib sel nädalavahetusel Hispaanias esimese eestlasena Porsche Mobil 1 Supercup sarjas. Tegemist on Porsche Carrera Cup võistlussarjade...