Talvar võidukas Interlagoses, meistrid selguvad Suzukas

E-autospordi vormelihooaeg jätkus Interlagose virtuaalrajal. Pilt: ekraanikuva

EVAL SFL Eesti meistrivõistluste 2025 hooaeg jätkus pühapäeval kuuenda etapiga, kui sõideti Brasiilias asuval legendaarsel Autódromo José Carlos Pace ringrajal, mida rahvasuus tuntakse Interlagosena.

Tihe konkurents ja muutlik ilmastik tegid sellest etapist ühe hooaja põnevaima. Vabatreeningud toimusid seekord märgades oludes, kust võttis osa 56 sõitjat, kelle koondtulemusel sõideti kokku 3570 ringi. Kiireima aja sõitis välja Rainer Talvar (Charging Zebras by BS+ RDX).

Kvalifikatsioon

Kvalifikatsioon toimus muutlikes oludes kuivaval rajal. Kuigi mõned sõitjad otsustasid riskida vihmarehvidega, eelistas enamik kuivailma rehve, mis osutus ka õigemaks valikuks. Parima aja sõitis välja Talvar, kes ajaga 1.29,382 võttis hooaja kuuenda kvalifikatsiooni võidu. AM kategoorias oli kiireim Hugo Rajamets (Team-O Racing).

Muutlikud olud ja kuivav rada tegid ajasõidust keeruka väljakutse, kus stabiilsus ja ajastus mängisid võtmerolli – vaid 13 paremat mahtusid ühe sekundi sisse.

Eelsõidud ja lohutussõit

Esireast alustanud Talvar ja Reno Kööts (TCM BoBo Fishing) said stardis võrdselt minema, samas kui nende taga Armo Karu (TCM Lasermeister) tegi kehva lähte ja põrkas kolmandas kurvis kokku Carl Markus Tammeveskiga (Radix Racing Blue), kaotades mitu kohta. Järgmisel ringil üritas Joosep Laiksoo (TCM ESB) esimeses kurvis väljastpoolt mööduda Silver Jõffertist (Radix Racing Blue), kuid viimane sai kurvist paremini välja ja suutis oma positsiooni kaitsta järgmisse kurvi. Nende taga eksis Karu kolmandas kurvis, mis sundis tema taga sõitnud Risto Kappetit (Euronics STR) järsult reageerima. Vale suunavalik viis kontaktini, mis lõpetas Kappeti sõidu.

Kolmandal ringil ründas Kööts Talvarit neljandasse kurvi sisenemisel, kuid möödasõit ebaõnnestus. Neljandale ringile minnes sõitsid Laiksoo ja Romi Tammann (Euronics STR) stardisirgel külg külje kõrval, ent sisemine trajektoor andis eelise Laiksoole, kes tõusis koha võrra. Kuuenda ringi alguses proovis Kööts taas Talvarit rünnata, kuid esimeses kurvis külg külje kõrval sõites andis sisemine trajektoor järgmiseks kurviks eelise Talvarile.

Seitsmendal ringil läks lahing kuumaks – esimesse kurvi pidurdamisel põrkasid Talvar ja Kööts omavahel kokku, mille järel Talvar libises rajalt välja ja naasis rajale viis sekundit liidrist tagapool, sattudes Tammeveski ja Laiksoo duelli keskele. Neljandasse kurvi sisenedes tuldi kolmekesi kõrvuti, kuid sisemine trajektoor võimaldas Talvaril oma kohta kaitsta. Kaheksanda ringi lõpus tekitas segadust mahajääja, kes jäi 12. kurvis otse trajektoorile ette – Laiksoo pidi hoo maha võtma, riivas mahajääjat ja põrkas seejärel kokku Tammanniga.

Eelsõidu võidu võttis Kööts, edestades Talvarit +0,926 sekundiga. Kolmandana lõpetas Tammeveski.

AM kategoorias võidutses Jörgen Pakkas, teisena lõpetas Erik-Renne Pihlak (Lubtec HRT) ja kolmandaks tuli Martin Tuisk (Radix Racing Green), kes napsas poodiumikoha viimastel meetritel Erik Suuki (Timecolors HRT) eest.

Gert Raudsepp (Euronics STR) sai stardist suurepäraselt minema, jättes Juss Parekule (TCM BoBo Fishing) esimesse kurvi rünnakuks vähe ruumi. Ent neljandasse kurvi sisenemisel toimus nende vahel kontakt, mille järel Parek libises selg ees vastu seina ja kaotades mitmeid kohti. Teisel ringil põrkasid Rudi Reinkorti (Euronics STR Bittensor) ja Gabriel Veide (RedLights ProPromo) rattad kokku, mis lõppes viimase jaoks rajalt väljasõiduga ja kokkupõrkega seina. Hetk hiljem, viiendat kurvi läbides tabas Rasmus Varblane (Charging Zebras by BS+ RDX) tagant Raudseppa, mille järel ka viimane rajalt välja lendas.

Kolmandal ringil näitas suurepärast initsiatiivi Andro Halliko (TCM Riab), kes esimeses kurvis läks väljastpoolt mööda koguni kahest konkurendist ja tõusis sõidu liidriks. Kuid kuues kurv osutus saatuslikuks, kui Silver Tamm (Charging Zebras by BS+ RDX) sõitis uljalt märjale äärekivile, kaotades kontrolli ja libisedes rajalt välja, võttes endaga kaasa liidrikohta hoidnud Halliko.

Kuuenda ringi alguses tõusis Dmitri Janis (TCM BoBo Fishing) liidriks, ent kolmandat kurvi läbides sõitis ta liialt märjale äärekivile, kaotas pidamise ja libises rajalt seina. Tema taga sõitnud Varblane suutis õigeaegselt reageerida ja vältida kokkupõrget, samal ajal kui Kevin Korjus (Torpedo Boyz) kasutas olukorda oskuslikult ära, minnes välimist trajektoori pidi mööda ja haarates liidrikoha. Samas kurvis eksis ka Gregor Laur, kes püüdis küll katkise autoga boksi jõuda, ent oli lõpuks sunnitud raja äärde seisma jääma.

Eelsõidu võidu võttis Korjus, edestades Eke Tom Paati (Euronics STR Simtech) +1,862 sekundiga. Kolmandana finišeeris Varblane.

AM kategoorias kuulus võit Lauri Laidnale (Ekes Racing Viksit), teiseks tuli Siim Liivand (Euronics STR Simtech) kaotades võitjale +0,635 sekundit ja kolmandaks tuli Marvin Mardiat (Print Production Racing).

Lohutussõidu start möödus seekord rahulikult – Rene Kopso (Ekes Racing Aider) sai hästi minema ning esimestes kurvides suuremaid probleeme ei tekkinud. Teisel ringil neljandasse kurvi sisenemisel avanes Joonas Lemberil (Lubtec HRT) võimalus rünnata Kopsot, ning tänu sisemisele trajektoorile õnnestus möödasõit edukalt. Mõni kurv hiljem tegi Kopso vea, sõites liiga julgelt märjale äärekivile, mis paiskas ta rajalt välja.

Kolmandal ringil kaotas Lember neljandat kurvi läbides korraks vormeli üle kontrolli, libisedes trajektoorilt kõrvale. Sellest piisas, et Rannar Uusna (TCM ESB) talle külje pealt sisse sõidaks ning kontakti situatsioon paiskas mõlemad sõitjad ideaaltrajektoorile. Sündmustejada jätkus, kui Laur ei suutnud vältida teele jäänud Lemberi autot ja tabas teda, mille järel paiskus Lauri vormel külje pealt sisse ka Rene Suukile (Timecolors HRT).

Neljas ring pakkus samuti draamat – Jörgen Kursk (Radix Racing Blue) eksis esimeses kurvis ja tegi efektse pirueti, kaotades seejuures kaks kohta. Kaheksandal ringil läks esimeses kurvis sõidujoon pikaks Toomas Tamral (Gunnar GP) mille olukorra kasutas oskuslikult ära David Sultanjants (TCM Lasermeister), tõustes temast mööda.

Finaali pääsesid viimastena Siim Kallakmaa (Ekes Racing nodeSWAT), Kappet, Karu, Halliko, Kopso ja Sultanjants.

Finaal

Finaalis sai parima lähte Kööts, samal ajal kui Korjusel õnnestus start veidi kehvemini, mis avas Talvarile võimaluse möödasõiduks. Hilisema pidurdusega esimesse kurvi suutis Talvar oma positsiooni kaitsta. Teise ringi keskosas võitlesid Talvar ja Kööts liidrikoha nimel, ning erinevat trajektoori kasutades õnnestus Talvaril konkurendist mööduda. Samal ajal eksis Varblane pidurdusmaal, tabas veelompi ja spinnis rajalt välja.

Kolmandal ringil jõuti stardisirgele kolmekesi kõrvuti – Korjus sisemisel trajektooril kasutas olukorra maksimaalselt ära ja tõusis liidriks. Neli kurvi hiljem jätkus pingeline heitlus, kuid libedale rajaosale sattunud Kööts libises rajalt välja ja kukkus 10. kohale.

Neljandal ringil suutis Talvar stardisirgel hästi tuulde võtta ning esimesse kurvi sisenemisel Korjusest mööduda, tõustes taas sõiduliidriks.

Viiendal ringil tegi Tammeveski kolmandas kurvis väikese eksimuse, libisedes piruetti, kuid pääses seekord kahjustusteta. Ringi lõpus juhtus aga tõsisem intsident – Toomas Julius Lill (Gunnar GP) kaotas pidurdusmaal kontrolli, sõitis seina ja põrkas tagasi rajale otse Varblase ette, mis lõpetas mõlema sõidu.

12. ringil möödus Kööts Johannes Moorist (Torpedo Boyz) ning Reinkort tegi esimeste seas oma kohustusliku peatuse. 14. ringil tõusis Parek omakorda Moorist mööda. 16. ringil peeti tihe heitlus teise kümne keskel, kus Kappet proovis korduvalt mööduda Kallakmaast. Samal ajal läks samast pundist Jõffert boksidesse. Järgmisel ringil jõuti neljandasse kurvi taas kolmekesi kõrvuti – Kappet, Kallakmaa ja Karu, kuid viimane pidurdas varem, vältides kontakti.

18. ringil jõudis Kööts järele Paadile, kasutas stardisirgel tuulevarju ning esimesse kurvi sisenemisel võttes endale neljanda koha. 22. ringil pääses Janis 4. kurvis mööda Korjusest, kuid juba järgmisel ringil võttis Korjus oma positsiooni tagasi. Sama ringi lõpus suundus Korjus boksi, kuid väljudes kaotas vormeli üle kontrolli, tegi spinni ja jäi boksiteele risti seisma, kus sõideti talle otsa, sellega oli tema sõit sõidetud.

25. ringil jagasid maid Laiksoo ja Raudsepp, nende heitlusse sekkusid hiljem ka Moor ja Mario Haugas (Torpedo Boyz), pakkudes põnevat lahingut seitsmenda koha nimel. Hilisemas faasis püüdis Tammeveski kinni tehniliste probleemidega Martin Seppami (TCM Riab), kuid möödumist ei tulnud.

35. ringil jõudis Kööts järele tiimikaaslasele Janisele, samal ajal kui tagapool heitlesid Tammeveski, Halliko ja Kappet. Viimasel ringil tegi Kappet julge manöövri, sõites neljandasse kurvi pidurdamisel kahe konkurendi vahelt läbi ja võttes mõlemalt koha. Ent stardisirgele jõudes kasutas Halliko oskuslikult tuulevarju ning suutis finišijoont ületada Kappetist napilt ees, vaid +0,043 sekundiga.

Talvar võttis järjekordse põhisõidu võidu, edestades Janist +10,117 sekundiga. Kolmandana finišeeris Kööts.

AM kategoorias triumfeeris Kopso, teiseks tuli Pakkas kaotades +7,897 sekundiga ja kolmandaks Laidna.

Lõpetuseks

Interlagosel toimunud etapp pakkus nii dramaatilisi momente, kui ka kõrgetasemelist sõitu muutlikes tingimustes. Talvar jätkas kindlalt ja kindlustades liidrikohta üldarvestuses, samas kui Janis ja Kööts näitasid järjekordselt TCM-i stabiilset esinemist kogu etapi lõikes.

AM-kategoorias tõi Kopso oma klassivõiduga väärtuslikke punkte ning poodiumite jagamine seal arvestuses on sealgi pingeline lõpuni välja.

Ametlikud tulemused avalikustatakse peagi, kuid mitteametliku arvestuse põhjal on hooaja TOP3 seis hetkel järgmine:

1. Rainer Talvar – 438 p

2. Reno Kööts – 359 p

3. Dmitri Janis – 285 p

Hooaja seitsmes etapp sõidetakse 23. novembril Jaapanis, legendaarse Suzuka ringrajal, kus oodata on taas põnevat heitlust meistritiitli punktide nimel, lisaks seal selguvad 2025. aasta EVAL SFL Eesti meistrivõistluste värsked meistrid.

Võistlus on järelvaadatav EVAL TV YouTube’i kanalilt siit lingilt.

LOE KA NEID UUDISEID:

12. november 2025

Talvar võidukas Interlagoses, meistrid selguvad Suzukas

EVAL SFL Eesti meistrivõistluste 2025 hooaeg jätkus pühapäeval kuuenda etapiga, kui sõideti Brasiilias asuval legendaarsel Autódromo José Carlos Pace...
11. november 2025

Juhan Mänd saadetakse viimsele teele reedel

Eesti Autospordi Liidu kauaaegne rallikomitee liige ja autospordikohtunik Juhan Mänd saadetakse viimsele teele reedel, 14. novembril kell 11.30 Pärnamäe...
11. november 2025

Hardo Mere / Joonas Oja saavutasid Tuneesia maratonrallil kolmanda koha, teised eestlased esikümnes

Hardo Mere / Joonas Oja saavutasid Tuneesias sõidetud Fenix maratonrallil klassis Car Open kolmanda koha. Rainer Rüütli / Mihkel...
10. november 2025

Sebastien Ogier / Vincent Landais võitsid Jaapani MM-ralli ja vähendasid hooaja viimase etapi eel meeskonnakaaslaste MM-edu minimaalseks

Möödunud nädalavahetusel sõideti Jaapanis autoralli MM-hooaja 2025 eelviimane etapp. Eesti aja järgi öötundidel sõidetud Jaapani MM-ralli nelja võistluspäeva jooksul...