Vihm sekkus kiirendusvõistluse käiku

Vihmasadu sundis võistlust enneaegselt lõpetama. Foto: Tanel Simon

Kiltsi lennuväljal toimunud Ameerika Auto EDRA Nationals oli planeeritud kolmele päevale, kuid kahjuks vihma tõttu finaale lõpuni sõita ei õnnestunudki, punktid jaotati kvalifikatsioonitulemuste alusel. Tegemist oli Eesti meistrivõistluste sarja esimese etapiga ja karikasarja teise etapiga, ehk võimsamad klassid tulid sellel hooajal esimest korda rajale.

Sellegi poolest olid paljud osalejad rajal esimest korda sel hooajal uute autodega ja kokku jagati välja 121 võistlusnumbrit. Reedel oli võimalus osalejatel osaleda vabatreeningul ning sõideti kaks kvalifikatsiooni ring, laupäeval veel 4 kvalifikatsiooniringi lisaks.

Outlaw klassis oli rajal Veljo Einberg Top Mule Racing tiimiga, kes eelmise hooaja lõpetas Eesti rekordiga, kui esimesel võistlusel sel hooajal ei tahtnud auto käigukast koostööd teha, vaatamata korduvatele katsetele, ning rekordit minnakse püüdma järgmisele etapile.

Käigukasti probleem lõpetas liiga vara ka Riivo Sinijärve ja Racing Team Estonia võistluse. Kahjuks ka Harri Lillevars Harri’s Weldworks & Motorsport tiimiga pidi tehnilistele probleemidele alla vanduma. Aga see eest Andres Arnover ja Outlaw 565 ning Janar Lükk Lykk Racing tiimiga parandasid oma aegu iga sõiduga. Andres Arnover sõitis oma isikliku Eesti rekordi 7,73475@288km/h

Street klassides oli nädalavahetusel 34 võistlejat ja väga põnev oli jälgida Street/B klassi, kus võistlejad oma aegu kirurgiliselt reguleerivad, sest enamik nendest sõidavad indeksist kiiremini.

Ei saa unustada ka motoklasse, kus kolmes klassi oli võistlemas 21 tsiklit ning meie võistlejatele tulid konkurentsi pakkuma ka soomlased. Väga põnevaid masinaid ja sõite jagus mõlemale päevale.

Lisaks Eesti kiirendusele sõideti ka Balti karikasarja teine etapp ning Summit EDRS seitsmes etapp.

Hea on näha, et kiirendusvõistlustel on pealekasvu iga aastaga juurde tulemas ja päris noorte sõitjate näol. Junior Dragster’eid oli sel korral rajal lausa 5 ja Junior Bracket’it sõitsid kaasa 2 noort autodega. Korraldajad tegid ka laupäeval ka väikse demonstratsiooni – võib tunduda, et Junior Dragster’id on üsna aeglased, aga katse näitas, et Aston Martin kaotas 200 meetri peale pika puuga.

Järgmine etapp Speedest Glassdrive Racing on tulemas Tartu Ülenurme lennuväljal 29. juulil.

LOE KA NEID UUDISEID:

8. juuli 2025

Powerstage Podcast: WRC Delfi Rally Estonia eelvaade, 1. osa

Autoralli MM-hooaeg jätkub Lõuna-Eesti kiiretel kruusateedel ja ees on ootamas järjekorras 15. Rally Estonia. Nagu Powerstage Podcastil traditsiooniks saanud,...
7. juuli 2025

Jätkub võistlejate registreerimine kardispordi Baltic Cupi etapile Leedus

Juba sel nädalavahetusel toimub kardispordi Baltic Cupi teine etapp Leedus Šiauliais. Eestlastele juba hästi tuttavas võistluspaigas kohtuvad Baltimaade kiiremad...
7. juuli 2025

Jaspar Vaher / Sander Pruul lõpetasid Itaalias sõidetud ERC ralli Junior arvestuse teisel kohal

Möödunud nädalavahetusel sõideti Itaalias autoralli Euroopa meistrivõistluste hooaja viies etapp Rally di Roma Capitale. 98 võistlusele startinud võistluspaari hulgas...
7. juuli 2025

Eesti kardisportlased kolmes riigis poodiumil

Kardisportlane Markus Kajak (KZ2) lõpetas Saksamaal peetud Euroopa meistrivõistlustele eelneva CIK FIA võistluse Road to Mülsen teisel kohal. Albert...