Red Bull Ringi kahetunnise kestvussõidu võitis Parek, Kööts ja Raudsepp taas poodiumil

Hooaeg jätkus Red Bull ringil. Pilt: ekraanikuva

E-autospordi ringrajasõidu Katsviis GT Eesti meistrivõistluste hooaeg jätkus etapiga Red Bull Ringi rajal.

Austria südames asuv 4,3 km pikkune ringrada on küll lühike, kuid erakordselt kiire ning pakub sõitjatele mitmeid möödasõidu võimalusi – eelkõige esimeses ja kolmandas kurvis. Rajale iseloomulikud suured kõrguste muutused ning kiired sirged muudavad iga võistluse sel rajal ettearvamatuks ja põnevaks.

Ametlikest vabatreeningutest võttis osa 82 sõitjat, kes kõik andsid endast maksimumi, et legendaarse raja nõudlikud kurvid selgeks saada. Kokku läbiti vabatreeningutel muljetavaldavad 10 855 ringi. Vabatreeningus sõitnutest kiireimaks osutus seekord Reno Kööts (Audi R8 LMS GT3 EVO II).

Parek haarab kvalifikatsioonivõidu napi eduga

10-minutilises kvalifikatsioonivoorus asus esimesena tugevat aega püüdma Risto Kappet (Audi R8 LMS GT3 EVO II), kuid tema tulemus ei püsinud pikalt parimana – järjest saabusid sõitjad, kes suutsid tema aja üle sõita. Lõpuks võttis kvalifikatsioonivõidu Juss Parek (Audi R8 LMS GT3 EVO II), kes ainsana suutis sõita alla 1.28 ringiaja. Ta edestas lähimat konkurenti Gert Raudseppa (Audi R8 LMS GT3 EVO II) vaid 0,175 sekundiga.

AM-klassis kuulus parim stardipositsioon Jörgen Kurskile (Ford Mustang GT3).

Parek triumfeerib, Kööts ja Raudsepp täiendavad poodiumi

START!! Möirgavad GT3 masinad tuhisevad esimesse kurvi, Parek kui ka Raudsepp esireast saavad võrdselt minema, tagapool õnnestub Köötsil Kappeti ette keerata, viimane aga satub esimesse kurvi minnes kontakti Joosep Laiksooga (Audi R8 LMS GT3 EVO II). Seejärel suuri draamasid stardi järgselt pole. Kappet püsib mitmendat ringi järjest tihedalt Johannes Moori (Audi R8 LMS GT3 EVO II) tuules, kes omakorda on hakanud esikolmikust maha jääma. Moori tiimikaaslane Mario Haugas (Audi R8 LMS GT3 EVO II) sõidab samuti samas grupis, kuid nende vahele on kiilu löönud just Kappet, takistades Torpedo Boyz sõitjatel omavahelist koostööd. Kursk teeb tugeva tõusu, möödudes Siim Loogist (Mercedes-AMG GT3 EVO) ja kerkides 12. kohale. Paraku tabab teda peagi keeruline periood ning vaid mõne minutiga langeb ta 17ndaks.

15 minuti möödudes on Kööts jõudnud Parekule ohtlikult lähedale ning pidurdusmaal vilgutab end agressiivselt, püüdes endist meistrit eksima sundida. Moor teeb kolmandast kurvist välja kiirendades vea, mis avab Kappetile suurepärase võimaluse möödumiseks. Ta kasutab selle ära ning sukeldub edukalt neljandasse kurvi sisekurvi. Vahetult seejärel on Laiksoo tihedalt Moori kannul, otsides oma võimalust möödumiseks.

Kolmandas kurvis tekib aga kaos – Andro Halliko (Ford Mustang GT3) annab Haugasele väikese müksu, millest piisab, et viimane spinni läheks. Mõlemad langevad kohti, hiljem Haugas kaotab paari ringiga veelgi mitu positsiooni.

Kui võistlus jõuab poole peale, on esimesena boksipeatusele suunduvate seas tavapäraselt Silver Jõffert (Lamborghini Huracan EVO2). Ta liigub 20. koha piirimail ning loodab, et varajane peatus aitab tal konkurentide ees positsioone võita ja tõusta võistlejate rivi kõrgemale. Martin Seppam (BMW M4 GT3) istub juba mitmendat ringi Moori tuules, kuid möödumis võimalust ei leia. Pinge all eksib ta lõpuks ise, mis maksab talle kaks positsiooni – temast mööduvad nii Rudi Reinkort (BMW M4 GT3) kui ka Rain Laupa (Mclaren 720S EVO). Samal ajal otsustab ka Kööts varajase boksipeatuse kasuks, lootes selle abil Parekule lähemale jõuda ja end võitluses esikoha nimel paremale positsioonile sättida.

Pärast seda, kui suurem osa võistlejatest on oma kohustusliku boksipeatuse sooritanud, pole pingereas suuri muutusi. Esikümne piirimail on aga tekkinud mitu võitluspaari. Reinkort hingab Moorile kuklasse, viimane jääb mustema raja poolele ning väikese kontaktiga õnnestub Reinkortil mööduda. Samal ajal käib tihe heitlus ka Seppami ja Laupa vahel – Seppam üritab rünnata, kuid Laupa värsked rehvid annavad talle eelist. Nende taga hoiab Dmitri Tšubenko (Aston Martin V8 Vantage) rasket kaitset Kaspar Kooritsa (Ferrari 296 GT3) vastu, kelle surve muutub iga ringiga tugevamaks.

Pool tundi enne lõppu on eesotsas vahed piisavalt kindlad ning lähim tihe heitlus toimub Tšubenko ja Seppami vahel, kes jagavad omavahel maid tiimisiseselt. Nende taga käib aga pingeline duell Kooritsa ja Moori vahel – Moor kaitseb oskuslikult oma positsiooni, kuid 4. kurvi pidurdusmaal tabab Koorits teda kergelt, mistõttu Moor kaotab hetkeks auto üle kontrolli. Selle tulemusena langeb ta mitte ainult Kooritsa, vaid ka oma tiimikaaslase Haugase selja taha. Mõni ring hiljem jõuab Haugas Kooritsale kannule ja hakkab omakorda survet avaldama. Samal ajal hoiab Martin Ventsel (Lamborghini Huracan EVO2) pilgu Mooril, otsides võimalust möödumiseks.

Kui võistluse lõpuni on jäänud 15 minutit, teeb Moor eksimuse viimases kurvis, mille tõttu kaotab mitu kohta. Rajale naastes satub ta kontakti Kristofer Piirmetsaga (Ferrari 296 GT3), kes eiras raja ääres lehvivaid kollaseid lippe, lisades olukorrale veelgi draamat. Lõpuks õnnestub Haugasel Kooritsast mööduda, kui viimane eksib viienda kurvi läbimisel, kus kandub liialt mustale rajaosale, kaotades haarduvust ning andes Haugasele võimaluse möödumiseks.

Juss Parek võtab Red Bull Ringil kindla võidu, ületades finišijoone esimesena. Teisena lõpetab Kööts, kindlustades järjekordse kaksikvõidu TCM Katsviisile, jäädes võitjast maha 5,6 sekundiga, ning kolmandana jõuab poodiumile Raudsepp, kaotades liidrile 12 sekundit.

AM-klassi arvestuses võidab Kursk, teise koha saab Erik Papstel (Mclaren 720S EVO) ning kolmandana lõpetab Raimo Kulli (Ford Mustang GT3).

Mitteametlikel andmetel kogus TCM Katsviis (Kööts, Parek, Laiksoo) sel korral 220 punkti, teisena kogus enim punkte Euronics STR (Kappet, Raudsepp, Reinkort) 184 punkti ja kolmandana kogus enim punkte Kolb SimRacing Black (Piirisaar, Ventsel, Laupa) 149 punkti.

Võistlus on järelvaadatav EVAL TV Youtube’i kanalilt, lisaks saab vaadata ka etapi pildigaleriid.

Järgmine etapp viib Katsviis GT Eesti meistrivõistlused legendaarsele Silverstone’i ringrajale. Kiired ja voolavad kurvid, nagu Maggots-Becketts-Chapel kombinatsioon, pakuvad sõitjatele tõsist väljakutset ning panevad proovile nii nende oskused kui ka autode seadistused. Võistlus tõotab tulla põnev ja ettearvamatu!

NB! Kõik tulemused on esialgsed kuni protestide lahendamiseni.

LOE KA NEID UUDISEID:

13. March 2025

Ajaloolised Estonia vormelid said oma võistlussarjale toetaja

Kodumaine logistikaettevõte Milway OÜ toetab käesoleval aastal ajalooliste Estonia vormelautode võistlussarja korraldamist. Militaar-, ülegabariidi- ja projektilogistika teenust pakkuv Milway...
13. March 2025

Nädalavahetus autospordis: vormel 1, motomess, e-autosport

Nädalavahetusel algab vormel 1 maailmameistrivõistluste hooaeg, Tartus toimub motomess ning jätkuvad e-autospordi Eesti meistrivõistlused. Vormel 1 MM-sarja esimene etapp...
13. March 2025

Tartus algab reedel läbi aegade suurim motomess Motoexotica

14.-16. märtsini toimub Tartu Näituste messikeskuses motomess Motoexotica, mis on vanim ja tänaseks ühtlasi ka ainuke Eestis toimuv motomess....
11. March 2025

VIDEO. Autokrossi Eesti meistrivõistlused koosnevad viiest etapist

Autokrossi Eesti meistrivõistlused koosnevad viiest etapist, hooaeg algab 19. aprillil Raassilla rajal. Lisaks võisteldakse veel Missos, Piirojal, Smiltenes ja...